شماره های تماس
تماس با ایلیا حساب

نمونه لایحه اعتراض مالیات بر ارزش افزوده | لایحه ارزش افزوده

نمونه لایحه اعتراض مالیات بر ارزش افزوده | ایلیا حساب - قانون مالیات بر ارزش افزوده - نمونه لایحه دفاعیه مالیات بر ارزش افزوده - لایحه ارزش افزوده - هزینه لایحه نویسی ارزش افزوده

ایلیا حساب / بلاگ ایلیا حساب / نمونه لایحه اعتراض مالیات بر ارزش افزوده | لایحه ارزش افزوده
نمونه لایحه اعتراض مالیات بر ارزش افزوده | لایحه ارزش افزوده
20 تير، 1401
بازدید 35010 مرتبه

امتیاز : 4.3
تعداد رای : 228

نمونه لایحه اعتراض مالیات بر ارزش افزوده | لایحه ارزش افزوده
عنوانین

لایحه ارزش افزوده

لایحه نویسی یکی از مهم ترین بخش های دفاع مالیاتی می باشد که همینطور در پایین مشاهده می نمایید باید با ضرافت و در عین حال با دقت و توسط فرد متخصص و مجرب نوشته شود از این رو به شما پیشنهاد میگردد جهت استعلام هزینه و زمان تحریر لایحه ارزش افزوده با کارشناسان لایحه نویسی ایلیا حساب ارتبطا برقرار نمایید. 



نمونه لایحه اعتراض مالیات بر ارزش افزوده 1

ریاست محترم اداره کل مالیات برارزش افزوده استان ............

با سلام

احتراما ، در خصوص برگ مطالبه / استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده شماره ………………… مورخ …………………. نسبت به مالیات مطالبه شده برای دوره های سنوات سال ……….  معروض می دارد :

با عنایت به مفاد ماده ۲۳۷ ق . م . م که تصریح نموده ،برگ تشخیص باید بر اساس مأخذ صحیح و متکی به دلایل و اطلاعات کافی و به نحوی تنظیم گردد که کلیه ی فعالیت های مربوط و درآمد های حاصل از آن بطور صریح در آن قید و برای مودی روشن باشد ، توجه آن سازمان محترم را به نکات ذیل جلب نموده و تقاضای بررسی مجدد و تجدید نظر در تک تک موارد مطروحه را دارد :

گروه محترم رسیدگی می بایست بر اساس بخشنامه ………………….. مورخ………………. (تصویب نامه موضوع موضوع بند ۱۷ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده ) عمل نموده که اشعار می دارد اقلام با مصارف صرفا دفاعی (نظامی و انتظامی ) و امنیتی بر اساس فهرستی که به پیشنهاد مشترک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مصلح و وزارت امور اقتصادی و دارائی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می باشد .لذا با توجه به اینکه آن سازمان محترم برای پیش نویس فاکتور شماره ………. مورخ ……………… به مبلغ ناخالص ……………………… ریال ، صورتحساب شماره …………….. مورخ …………..به مبلغ ناخالص………………………….  ریال مالیات بر ارزش افزوده محاسبه و منظور نموده و صورتحسابهای مذکور با توجه به توضیحات فوق معاف از ارزش افزوده می باشند مستدعی نسبت اصلاح مبنای محاسبه و رسیدگی اقلام مذکور مساعدت های لازم را مبذول فرمایید.

برای صورتحساب های شماره مورخ ………………. و صورتحساب شماره ………….. مورخ ………………….. مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است در حالی صورتحسابهای مذکور به دلیل اشتباه در شرح فاکتور ابطال شده و صورتحساب شماره …………………….. پس از اصلاح جایگزین آنها شده است ودر سامانه مالیاتی نیز اعلام شده است .

پیش نویس فاکتور شماره ……………. به مبلغ ……………… ریال مورخ ……………… مبنای محاسبه و رسیدگی آن سازمان محترم قرار گرفته است در حالی مورد مذکور پیش فاکتور اعلام قیمت بوده و صورتحساب اصلی آن به مبلغ ………………… ریال در همان تاریخ در خصوص خدمات موضوع فاکتور به شرکت کارفرما ارائه شده است و در سامانه مالیاتی نیز اعلام گردیده است .

لازم به ذکر است اسناد و مدارک موراد بالا به پیوست ضمیمه گردیده است .


لایحه ارزش افزوده


نمونه لایحه اعتراض مالیات بر ارزش افزوده 2

ریاست محترم سازمان امور مالیاتی واحد ............................

با سلام و احترام

احتراما ، با عنایت به برگ مطالبه مالیات ارزش افزوده سال ............... به شماره .............................. ، ............................ ،............................ ،...............................  مورخ ........................... مراتب ذیل را به استحضار می رساند مواردي در برگ مطالبه به شرح ذيل لحاظ نگرديده است كه مستدعي است دستور فرمائيد در صورت امكان، مجدداً مورد رسيدگي قرارگيرد :

 

 1-در خصوص ردیف .................... جدول پیوست گزارش رسیدگی مربوط به فصل ................. سال ................. در خصوص مبلغ جریمه منظور شده در برگه بدهی مذکور به اطلاع می رساند مبلغ مذکور مربوط به مبلغ قابل پرداخت فصل ............... سال ................. می باشد که در موعد مقرر پرداخت شده است .

2-در خصوص عدم تائید خرید فصل ................... سال ...................... از شرکت ................................ به مبلغ ................................  ریال به استحضار می رساند مفاد ماده 74 قانون مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه 2609543سازمان امور مالیاتی در خصوص احراز معاملات بصورت کامل رعایت شده و مدارک  ثبت‌ نام در سامانه مالیات بر ارزش افزوده، داشتن گواهینامه ثبت نام و احراز اصالت معامله از طریق کنترل صورتحساب ، اسناد پرداخت بهای کالاها و خدمات و مالیات و عوارض ارزش افزوده، اخذ تأییدیه، شناسایی فروشنده، کنترل اسناد حمل، رسید انبار و ... قابل ارائه بوده و  موارد مورد درخواست نیز توسط ممیزین محترم بررسی و تائید شده است .

3- در خصوص ردیف 12 جدول پیوست گزارش رسیدگی مربوط به فصل ...................... سال ........................... در خصوص اعتبار تائید نشده مربوط به گزارش تجمیعی به استحضار می رساند حد نصاب معاملات کوچک به مبلغ ....................... ریال بصورت کامل رعایت شده و معاملات مشمول این مورد بصورت تجمیعی در سامانه ارسال شده است لذا خواهشمند اسنت نسبت به تائید خرید ابرازی به مبلغ......................... ریال که مشمول قانون مذکور بوده دستورات لازم را صادر فرمایید .

 

5-خاطر نشان می شود اظهارنامه دوره ................. سال ..................... در موعد مقرر ارسال و مبلغ ......................... پرداخت شده است در حالی که در گزارش رسیدگی تاریخ اظهارنامه ارزش افزوده الحاقی ذکر شده است .

6-شرکت .........................مبلغ ..........................  میلیون ریال بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده بابت چهار دوره سال .............................. در موعد مقرر پرداخت شده و در محاسبات ممیزان محترم سازمان امور مالیاتی منظور نشده است .

7-در خصوص مبلغ خرید ابرازی شرکت ....................... خاطر نشان می گردد مبلغ ابرازی شرکت پس از کسر برگشت از خرید ............................ ریال بوده است که ممیزان محترم سازمان امور مالیاتی مبلغ.................................. ریال را مورد تائید قرار داده اند . لذا خواهشمند است نسبت به اصلاح مبلغ مذکور اقدام نمایید .لازم به ذکر است به پیوست گزارش معاملات فصلی ارسال شده در سامانه ضمیمه می باشد .

 پيشاپيش از بذل توجه جنابعالی کمال تشکر و قدردانی را داریم.

 

                                         با کمال تشکر و امتنان                        

                                                                               ...................................- مدیر عامل            


هزینه لایحه نویسی ارزش افزوده    

میزان هزینه و زمان تحریر لایحه دفاعیه ارزش افزوده بسته به نوع گزارش ممیز دارد که جهت مشاوره با شماره 02191091501 تماس حاصل فرمایید.

 

ارسال نظر

Hasan Piri

لطفا نرخ لایحه نویسی را ارسال نمایید

ایلیا حساب
پاسخ در سریع ترین زمان
ایلیا حساب
خوش آمدید
چطور میتونم کمکتون کنم؟
04:37
با ما در واتساپ صحبت کنید