شماره های تماس
تماس با ایلیا حساب

لایحه اعتراض مالیاتی

تهیه لایحه اعتراض مالیاتی - ایلیا حساب - تهیه لایحه مالیات بصورت تضمینی - ثبت اعتراض در دارایی - ایلیا حساب با بررسی مدارک و مستندات موجود با کمترین هزینه در سریع ترین زمان

ایلیا حساب / بلاگ ایلیا حساب / لایحه اعتراض مالیاتی
لایحه اعتراض مالیاتی
26 آذر، 1401
بازدید 43672 مرتبه

امتیاز : 4.4
تعداد رای : 216

لایحه اعتراض مالیاتی
عنوانین

ایلیا حساب با بررسی مدارک و مستندات موجود با کمترین هزینه در سریع ترین زمان به تحریر لایحه اعتراضی تخصصی جهت ارائه به انواع هیئت های مالیاتی و به کاهش مالیات شرکتها می پردازد. خدمات حسابداری ایلیا حساب آماده تنظیم و ارائه لایحه اعتراضی و حضور پرقدرت در هیئت های مالیاتی می باشد. 

کاربران گرامی در این پست برخی از نمونه لایحه های اعتراضی رو براتون منتشر کردیم، اگر درخصوص لایحه مالیاتی مشکلی دارید میتوانید به راحتی وارد پنل حسابدار اپ بشید و از قسمت لایحه مالیاتی نسبت به تحریر لایحه اقدام کنید.

سامانه مودیان


متن نمونه  لایحه  اعتراضی

اداره محترم امور مالیاتی غرب / شمال / جنوب / شرق استان تهران

موضوع: درخواست رسیدگی مجدد مالیات عملکرد سال …………

باسلام

احتراماً : باعنایت به برگ تشخیص عملکرد سال ………… به شماره …………….. مورخ…………….  و نظر به دریافت مبانی تشخیص به استحضار میرساند مواردی در برگ تشخیص به شرح ذیل لحاظ نگردیده است که مستدعی است دستور فرمائید در صورت امکان، مجدداً مورد رسیدگی قرارگیرد.

    مبلغ …………  ریال از مجموع هزینه های عملکرد سال …….  طبق ماده ۱۴۷٫۱۴۸ ق.م.م برگشت خورده ،که برخی از موارد آن  کامالا در راستای فعالیت و تولید شرکت بوده که باتوجه به عدم انطباق با قوانین مالیاتی نیاز به بررسی مجدد دارد.
    مبلغ  …………….  ریال از هزینه های ……………… شرکت به علت عدم ارائه فاکتور برگشت خورده در حالی که مستندات آن به طور کامل موجود می باشد.
    مبلغ ……………..  ریال از هزینه های شرکت به علت شناسایی دارایی در هزینه غیر قابل قبول مالیاتی لحاظ گردیده که لازم به ذکر است ……………  ریال از هزینه مذکور بابت هزینه آسفالت کاری شرکت می باشد که با توجه به استیجاری بودن ملک شرکت امکان شناسایی مبلغ فوق در حساب دارایی مقدور نمی باشد و همچین مبلغ ………….  ریال از هزینه مذکور بابت خرید کازیو ، ست رومیزی و … می باشد که با توجه ماهیت جنس ، مبلغ و آیین نامه اموال شرکت ، هزینه طی دوره شناسایی گردیده است. شایان به ذکر است که مستندات موارد مزبور به طور کامل موجود می باشد.
    مبلغ …………. از هزینه های استهلاک قالب  به علت عدم ارائه مستندات غیر قابل قبول اعلام گردیده اند، در حالی که صورت ریز دارایی ثابت شرکت به همراه محاسبات استهلاک طبق ماده ۱۴۹٫ق.م.م موجود و قابل ارائه می باشد.
  با توجه به بررسی های صورت گرفته اختلاف اعلام شده جدول گردش مواد و گزارش بهای تمام شده کالا در گزارش اقلام غیر قابل قبول مالیاتی صحیح نمی باشد که در صورت امکان بررسی مجدد فرمایید. و …


ریاست محترم شورای عالی مالیاتی

با سلام و احترام

احتراما ، با عنایت به برگ قطعی مالیات عملکرد سال …….. به شماره …….. مورخ …….. (به موجب رای هیات حل اختلاف – هیات تجدید نظر به شماره …….. )  مراتب ذیل را به استحضار می رساند مواردی در رای هیات حل اختلاف –هیات تجدید نظر به شرح ذیل لحاظ نگردیده است که مستدعی است دستور فرمائید در صورت امکان، مجدداً مورد رسیدگی قرارگیرد :

۱-در مورد اصل مالیات قطعی برای سال …….. نظر به اینکه هیات حل اختلاف در تشخیص و محاسبه میزان مالیات، دچار خطا و اشتباهات محاسباتی شده و اقلامی از موارد مورد اعتراض به برگ تشخیص (برگ تشخیص عملکرد سال …….. به شماره …….. مورخ …….. و گزارش رسیدگی ضمیمه را لحاظ ننموده است  نسبت به بررسی و اصلاح مورد مذکور مساعدت های لازم را مبذول فرمایید

۲-لازم به ذکر است موارد مورد اعتراض برگ تشخیص سال …….. که در هیات حل اختلاف بررسی و مورد قبول آن هیات محترم قرار گرفته بود اما در محاسبات اصل مالیات منظور نگردیده جهت بررسی مجدد به استحضار می رساند :

الف) مبلغ …….. میلیون ریال از هزینه های استهلاک  قالبهای ریخته گری شرکت به علت عدم ارائه مستندات غیر قابل قبول اعلام گردیده ، در حالی که صورت ریز دارایی ثابت شرکت به همراه محاسبات استهلاک طبق ماده ۱۴۹٫ق.م.م وجود داشته و به آن سازمان محترم ارائه شده و مورد قبول قرار گرفته است در حالی در هیات بدوی فقط قسمتی از مبلغ در نظر گرفته شده است . (تمام موارد مربوط به استاندارد ۱۱ حسابداری ایران نیز رعایت گردیده است).

ب)با توجه به بررسی های صورت گرفته ، اختلاف اعلام شده جدول گردش مواد و گزارش بهای تمام شده کالا به مبلغ …….. میلیون ریال در گزارش اقلام غیر قابل قبول مالیاتی  از نظر این شرکت صحیح نمی باشد و با توجه به اینکه جدول گردش مواد بر اساس استانداردهای آن سازمان محترم تهیه شده و از نظر محاسباتی نیز مغایرتی با اظهارنامه ابرازی ندارد خواهشمند است و در هیات تجدید نظر مورد قبول قرارگرفته است  نسبت به حذف مورد مذکور از هزینه های غیر قابل قبول مالیاتی بصورت کامل مساعدت گردد .

ج)مبلغ …….. میلیون ریال از هزینه های شرکت به علت شناسایی دارایی در هزینه غیر قابل قبول مالیاتی لحاظ گردیده است که لازم به ذکر است مبلغ …….. میلیون ریال از هزینه های  مذکور بابت هزینه آسفالت کاری شرکت می باشد که با توجه به استیجاری بودن ملک شرکت شناسایی مبلغ فوق در حساب دارایی  صحیح نمی باشد و همچنین مبلغ …….. میلیون ریال از هزینه مذکور بابت خرید کازیو ، ست رومیزی و … می باشد که با توجه ماهیت جنس ، مبلغ و آیین نامه اموال شرکت ، به درستی در هزینه های طی دوره شناسایی گردیده است. شایان به ذکر است که مستندات موارد مزبور به طور کامل ضمیمه اسناد حسابداری می باشد.

د)مبلغ ……..  میلیون ریال از مجموع هزینه های  عملکرد سال …….. طبق ماده ……..  ق.م.م برگشت داده شده ،که برخی از موارد آن  کاملا در راستای فعالیت و تولید شرکت بوده و دارای اسناد و مدارک مثبته نیز می باشد لذا خواهشمند است  باتوجه به انطباق موارد مذکور با قوانین مالیاتی نسبت به  بررسی مجدد دستورات مقتضی را صادر فرمایید.

ه).مبلغ  …….. میلیون ریال از هزینه های آبکاری شرکت به علت عدم ارائه فاکتور برگشت خورده در حالی که مستندات آن به طور کامل ضمیمه اسناد حسابداری مربوطه می باشد همچنین مفاده ماده ……..  قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز به طور کامل رعایت گردیده است .



نمونه لایحه مالیات

ریاست محترم هیات حل اختلاف مالیاتی بدوی ……………..

موضوع: درخواست تجدید نظر رای حل اختلاف مالیاتی ، مالیات عملکرد سال …………….

باسلام

احتراماً : باعنایت به برگ تشخیص عملکرد سال ……….  شماره …………………. مورخ( …………………….) و نظر به دریافت مبانی تشخیص  ورای هیات حل اختلاف مالیاتی به شماره ……………… مورخ …………………  و پیرو بخشنامه شماره …………………….. مورخ…………… در رابطه با ابلاغ قانون الحاق یک ماده به عنوان ماده ۲۴۷ به قانون مالیاتهای مستقیم  استحضار می رساند مواردی رای هیات حل اختلاف مالیاتی به شرح ذیل لحاظ نگردیده است که مستدعی است دستور فرمائید در صورت امکان، مجدداً مورد رسیدگی قرارگیرد.

    ۱) مبلغ …………………….. میلیون ریال از هزینه های استهلاک قالبهای ریخته گری شرکت به علت عدم ارائه مستندات غیر قابل قبول اعلام گردیده ، در حالی که صورت ریز دارایی ثابت شرکت به همراه محاسبات استهلاک طبق ماده ۱۴۹٫ق.م.م وجود داشته و قابل ارائه به آن سازمان محترم می باشد (تمام موارد مربوط به استاندارد ۱۱ حسابداری ایران نیز رعایت گردیده است).
    با توجه به بررسی های صورت گرفته ، اختلاف اعلام شده جدول گردش مواد و گزارش بهای تمام شده کالا به مبلغ ……………………………میلیون ریال در گزارش اقلام غیر قابل قبول مالیاتی از نظر این شرکت صحیح نمی باشد و با توجه به اینکه جدول گردش مواد بر اساس استانداردهای آن سازمان محترم تهیه شده و از نظر محاسباتی نیز مغایرتی با اظهارنامه ابرازی ندارد خواهشمند است نسبت به حذف مورد مذکور از هزینه های غیر قابل قبول مالیاتی اقدام گردد .
    مبلغ………………….میلیون ریال از هزینه های شرکت به علت شناسایی دارایی در هزینه غیر قابل قبول مالیاتی لحاظ گردیده است که لازم به ذکر است مبلغ …………………….. میلیون ریال از هزینه های مذکور بابت هزینه آسفالت کاری شرکت می باشد که با توجه به استیجاری بودن ملک شرکت شناسایی مبلغ فوق در حساب دارایی  صحیح نمی باشد و همچنین مبلغ ………………………. میلیون ریال از هزینه مذکور بابت خرید کازیو ، ست رومیزی و … می باشد که با توجه ماهیت جنس ، مبلغ و آیین نامه اموال شرکت ، به درستی در هزینه های طی دوره شناسایی گردیده است. شایان به ذکر است که مستندات موارد مزبور به طور کامل ضمیمه اسناد حسابداری می باشد.
    مبلغ ………………………میلیون ریال از مجموع هزینه های عملکرد سال ……………………  طبق ماده ۱۴۷٫۱۴۸ ق.م.م برگشت داده شده ،که برخی از موارد آن  کاملا در راستای فعالیت و تولید شرکت بوده و دارای اسناد و مدارک مثبته نیز می باشد لذا خواهشمند است  با توجه به انطباق موارد مذکور با قوانین مالیاتی نسبت به  بررسی مجدد دستورات مقتضی را صادر فرمایید.
    مبلغ …………………….. میلیون ریال از هزینه های آبکاری شرکت به علت عدم ارائه فاکتور برگشت خورده در حالی که مستندات آن به طور کامل ضمیمه اسناد حسابداری مربوطه می باشد همچنین مفاده ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز به طور کامل رعایت گردیده است .
    در خصوص برگشت هزینه های تحقیق توسعه شرکت به مبلغ ……………….. میلیون ،لازم به ذکر است مورد مذکور مربوط هزینه های کیفی و در راستای فعالیت شرکت بوده و اسناد و مدارک مثبته آن نیز بطور کامل ضمیمه اسناد حسابداری می باشد .لذا خواهشمند است با توجه به اینکه مفاد مواد ۱۴۷ و ۱۴۸ ق.م.م بطور کامل رعایت گردیده نسبت به بررسی و اصلاح مورد مذکور اقدامات لازم را مبذول فرمایید .


 اداره کل امور مالیاتی ………ا ستان تهران

موضوع: درخواست بخشودگی جرائم موضوع ماده ۱۶۹ مکرر ق.م.م کلاس پرونده ……..
با سلام
احتراما ، عطف به برگ مطالبه شماره  ……………………  مورخ …. /….. /………… که در تاریخ  …. /….. /……….. به این شرکت ابلاغ گردیده است، موارد زیر را به استحضار می‌رساند:
فعالیت این شرکت از جمله مشاغل تولیدی است که طرف معامله آن مصرف‌کننده نهایی (عموم مردم ) و مشتری مستقیم تولید کننده خودرو می باشد و به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات طرف معامله و نداشتن سیستم یکپارچه در سال مورد رسیدگی، امکان ارسال صورت معاملات در موعد مقرر امکانپذیر نبوده است. مضافاً اینکه اطلاعات خرید و فروش سالانه از طریق اظهارنامه عملکرد به آن سازمان ارسال می‌گردیده و مورد رسیدگی نیز قرار گرفته است.

با عنایت به موارد فوق و با در نظر گرفتن سوابق خوش حسابی این شرکت از آن سازمان محترم استدعا دارد، بنا به اختیار حاصل از مفاد ماده ۱۹۱ ق.م.م و تفویض اختیار صورت گرفته از طرف ریاست محترم سازمان امور مالیاتی کشور، دستور فرمایند نسبت به اصلاح مأخذ و بخشودگی جرائم اعلام شده اقدام مقتضی معمول نمایند.

پیشاپیش از بذل توجه و مساعدتی که خواهید فرمود نهایت سپاس را دارد.


متقاضیان عزیز میتوانند جهت دریافت مشاوره به دفتر خدمات مالی ایلیا حساب مراجعه نمایند همچنین جهت پرسش و پاسخ حسابداری میتوانید با نصب اپلیکیشن حسابداری سوالات حسابداری خود را مطرح نمایید.

ارسال نظر

ایلیا حساب
پاسخ در سریع ترین زمان
ایلیا حساب
خوش آمدید
چطور میتونم کمکتون کنم؟
04:50
با ما در واتساپ صحبت کنید