شماره های تماس
تماس با ایلیا حساب

محاسبات بهای تمام شده

محاسبات بهای تمام شده با کمترین هزینه و قیمت - حسابدارن مجرب در زمینه بهای تمام شده - حسابداری صنعتی

ایلیا حساب / بلاگ ایلیا حساب / محاسبات بهای تمام شده
محاسبات بهای تمام شده
30 خرداد، 1401
بازدید 13135 مرتبه

امتیاز : 4.4
تعداد رای : 182

محاسبات بهای تمام شده
عنوانین

محاسبات بهای تمام شده

ایلیا حساب با اعزام حسابدار مجرب کلیه محاسبات بهای تمام شده شرکت ها را با کمترین قیمت برعهده می گیرد. شرکت حسابداری ایلیا حساب با سوابق همکاری با شرکت های تولیدی بزرگ و محاسبات انواع بهای تمام شده و هزینه یابی مرحله ای شرکت های تولیدی نام خود را بیش از پیش در این زمینه بر سر زبان ها انداخته است...
مشتریان عزیز میتوانند با عقد قرارد بصورت پروژه ای کلیه عملیات محاسبات بهای تمام شده محصولات خود را چه بصورت کامل و چه بصورت ایستگاهی و فرایندی به موسسه حسابداری ایلیا حساب بسپارند و در سریع ترین زمان تحویل بگیرند.
اجزاء و عوامل بهای تمام شده کدام است؟
عوامل اصلی بهای تمام شده به طور کلی 3 دسته زیر می باشند. 1-مواد اولیه 2-دستمزد 3- سربار ( سایر هزینه های تولید)

محاسبات بهای تمام شده

1-مواد اولیه مواد اولیه رکن اصلی تولید کالا و محصول می باشد درضمن می دانید که مواد اولیه تولید خود به دو بخش زیر تقسیم می شود: الف- 1) مواد مستقیم آن بخش از مواد مصرفی که از کالای ساخته شده جدائی ناپذیر است و مستقیماً در ساخت کالا نقش دارد را مواد مستقیم گویند به عنوان مثال آرد در ساخت نان مواد مستقیم تولید نان محسوب می گردد. ب-1) مواد غیرمستقیم آن بخش از مواد مصرفی که برای تکمیل کالا ضروری می باشد ولیکن به علت مصرف ناچیز آن نتوان آن را به عنوان مواد مستقیم مصرفی تولید طبقه بندی کرد مواد غیرمستقیم محسوب می شود مانند مصرف میخ در ساخت میز و کمد چوبی. 2-دستمزد ( کار) حقوق و حق الزحمه ای که در جریان تولید و ساخت برای تبدیل مواد به کالا به کارگران پرداخت می شود را به عنوان دستمزد تولید شناسایی می کنند. دستمزد نیز به دو بخش زیر تقسیم خواهد شد: الف-2) دستمزد مستقیم دستمزدی است که بابت کاری پرداخته می شود که مستقیم صرف تبدیل مواد اولیه به کالای ساخته شده انجام می شود.
ب-2) دستمزد غیرمستقیم دستمزدی است که بابت کاری پرداخت می شود که مستقیماً در ساخت و ترکیب کالای ساخته شده نقش نداشته است مانند حقوق نگهبانان و سرکارگران کارخانه و ...
3-سایر هزینه ها ( سربار ساخت) کلیه هزینه هایی که در جریان تولید اتفاق می افتد ولیکن نمی توان آنها را به طور مستقیم و مشخص به اقلامی از تولید یا محصولی خاص اختصاص داد به عنوان سربار کارخانه یا سایر هزینه ها شناسایی می‎شوند نمونه های مشخص این هزینه ها؛ مواد غیرمستقیم تولید، دستمزد غیرمستقیم، هزینه تعمیرات و هزینه های استهلاک ماشین آلات، هزینه بیمه و سایر مواد مشابه می باشد.
جدول بهای تمام شده از 5 بخش تشکیل شده است:
1- بخش مواد مستقیم
2-بخش دستمزد مستقیم
3- بخش سربار ( سایر هزینه ها)
4- بخش کالای در جریان ساخت
5- بخش کالای ساخته شده
محاسبات بهای تمام شده

 

ارسال نظر

ایلیا حساب
پاسخ در سریع ترین زمان
ایلیا حساب
خوش آمدید
چطور میتونم کمکتون کنم؟
04:37
با ما در واتساپ صحبت کنید