شماره های تماس
تماس با ایلیا حساب

ثبت لوگو | ثبت شرکت | ثبت برند ایلیا حساب

سریع ترین شرکت برای ثبت لوگو و ثبت شرکت در تهران . ارزان قیمت ترین ثبت . مدارک لازم برای ثبت علامت تجاری و موسسه . نمونه فرم و کار ثبت

ایلیا حساب / بلاگ ایلیا حساب / ثبت لوگو | ثبت شرکت | ثبت برند ایلیا حساب
ثبت لوگو | ثبت شرکت | ثبت برند ایلیا حساب
29 خرداد، 1401
بازدید 14404 مرتبه

امتیاز : 4.5
تعداد رای : 263

ثبت لوگو | ثبت شرکت | ثبت برند ایلیا حساب
عنوانین

ثبت لوگو | ثبت شرکت | ثبت برند  برند یا معرف تجاری دستاویزی در تجارت حساب می شوند که به وسیله آن می توان به تفکیک کالاها ، تامین کنندگان، ، خدمات، فروشندگان و بازرگانهای مختلف پرداخت.

ثبت لوگو | ثبت شرکت | ثبت برند ایلیا حساب

لوگو چیست ؟

ثبت برند و ثبت علائم تجاری به چه صورت انجام می شود ؟ برند یا مشخصه تجاری ابزاری در داد و ستد محسوب می شوند که توسط آن ها می توان به تفکیک کالاها ، تامین کنندگان، ، خدمات، فروشندگان و بازرگانهای مختلف پرداخت و شامل عکس، تصویر، رقم، حروف، متن، مهر و … که برای جدا سازی محصول یا تجارتی خاص از دیگران به کار می رود. حق استفاده از هر برند و علامت تجاری انحصار کسی است که آن را در اداره مالکیت صنعتی ثبت کرده باشد تخطی از این قانون مجرم محسوب می شود.

داشتن لوگو مگر در مواردی که دولت الزام بگذارد، اختیاری است و طبق مقررات قانون ثبت علایم و اختراعات ایران به ثبت می رسد. طول اعتبار ثبت علامت برای هر بار ثبت١٠ سال می باشد. البته علامت تجارت قابل انتقال می باشد ولی اجازه استفاده از آن به دیگران باید به ثبت برسد. طبق بند های الف و ب ماده ۳۰ قانونی که اخیرا در زمینه علائم تجاری، صنعتی و خدماتی تصویب شده: الف) علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد. ب) علامت جمعی، یعنی هر نشان قابل رویتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت، معرفی شود و بتواند مبدا و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز سازد.

ثبت علامت تجاری چه فوایدی دارد؟

استفاده از لوگو موجب ایجاد تفاوت و تمایز بین محصولات و تولیدات مشابه می شود. در قرار داد اعطای نمایندگی، علامت تجاری یکی از مهم ترین مواردی است که حتما باید قید شود. تولیدکنندگان، تجار و شرکت ها برای دریافت تسهیلات نیاز به ارائه ی علامت تجاری دارند. علامت تجاری ابزاری برای بازاریابی بوده و شهرت شرکت ها براین اساس آن تکمیل می شود. علامت تجاری وجهه خاصی به شرکت ها و کسب و کارها می بخشد. در صورت مناسب و موفق بودن علامت تجاری و موفقیت آن ، تبدیل به دارایی ارزشمندی برای صاحب حقوقی آن می شود. تولیدکنندگان با داشتن علامت تجاری انحصاری و ثبت شده ملزم به ارائه محصولات با کیفیت تری خواهند بود. برای دریافت گواهی و نشان استاندارد از برند و علامت تجاری استفاده می شود. ثبت علامت تجاری از هر سوء استفاده احتمالی جلوگیری می کند.

با ثبت علامت تجاری، ارزش برند، چند برابر می شود. پس از ثبت، با قرار گرفتن علامت مخصوص ® در بالای نام تجاری، اعتبار بین المللی برای برند به دست می آید. علامت تجاری ثبت شده موجب می شود که در بـازاریابی بیـن المللی و مـذاکرات تجاری، طرف قرارداد ، تولید کننده دارای علامت تجاری را به عنوان شرکتی دارای سابقه طولانی برنامه های بلند مدت ببینند. با ثبت علامت تجاری، از سرقت طرح ها و ایده های دارای علامت تجاری ثبت شده ممانعت به عمل می آید. عـلامت تـجاری با حـصول اطمینان از حقـوق انـحصاری برای شناخت کالا و خدمات و همچنین با اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب علامت را محافظت می کند. علامت تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغی خاص را دارد. با ثبت علامت تجاری، محافظت آن توسط مراجع قانونی تایید می شود.

عـلامت تـجاری به صاحب خود رسمیت می بخشد. با ثبت علامت تجاری، آگـاهی و امـکان سـرمایه گذاری برای تولید و فـروش کالاها و خدمات در منصفانه ترین شرایط ممکن به مردم داده می شود. با ثبت علامت تجاری گامی در جهت تسهیل تجارت بین المللی برداشته می شود. علامت تجاری، موقعیت محصولات و خدمات را در میان محصولات و خدمات رقیب مشخص می سازد . علامت تجاری به مشتری در شناخت محصولی که درست کار نمی کند یا ناقص است و مقصر آن کمک می کند. ثبت علامت تجاری گاهی برای دریافت وام مفید واقع می شود.

چرا ثبت برند یا علائم تجاری ؟

این مجموعه محتوی پاسخ به سوالات متقاضیان محترم در خصوص ثبت علامت تجارتی می باشد .

در این راهنما سعی شده مراحلی را که ثبت یک علامت تجارتی یا تجدید یا تغییر یا اضافه نمودن طبقاتی به طبقات قبلی ثبت شده و یا احیانا اعتراض به تقاضای ثبت علامت یا شکایت از رد انتقال یا تقاضا آن را یا اجزه استفاده به دیگری که لازم است طی شود به زبان ساده بیان گردد و همچنین اطلاعاتی در خصوص قانون ثبت علایم و اختراعات ایران در لابلای گفتار های ذکر شده که دانستن آن برای هر متقاضی ثبت علامت لازم و ضروری می باشد . دانستن این اطلاعات سبب می گردد که شخص متقاضی ثبت یا صاحب علامت به حقوق مکتسبه خود آشنا گردیده و به موقع برای دفاع از آن قیام نماید.

لوگو چیست؟ لوگو یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخص‌کننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به وسیله آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است. برند مجموعه گره های ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، عقلی و مزیت هایی است که ذهن بازار هدف را اشغال نموده است. تداعی معانی و برقراری ارتباط با تصاویر و نشانه ها از مزایا و فواید یک برند است. این مزایا یا فواید برند است که مبنای تصمیم گیری برای خرید آن واقع خواهد شد. برند، همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن و یا هرگونه ارتباطی با آن بصورت ذهنی (Conceptual)، دیداری (Visual) یا شنیداری (Verbal) صفات و ویژگی‌های آن را در ذهن و قلب خود تداعی می‌کند.

برند شامل همه احساسات، ویژگی ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است؛ برند، برداشت افراد از یک نام است. در فارسی واژه برند معمولا برای اشاره به محصول یا خدمتی به کار می‌رود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد. به بیان دیگر برند دارای ماهیت اجتماعی است و برندهای قدرت‌مند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند و برای مثال می‌گویند: «این برند، اسم برند دلخواه من است». نما نام‌های برتر می‌توانند هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان خود را برانگیزند و مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد داشته و از آنها انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند. در این راستا موضوع وفاداری به برند از مهمترین موضوعات موردتوجه شرکتها می‌باشد و شرکتها همواره به دنبال راههایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان می‌باشند.

یکی از مهمترین معیارهای وفاداری به برند، عامل یادآوری و بازآوری برند با گروه کالایی خاص می‌باشد که زمینه را برای خریدهای مجدد مشتریان فراهم می‌آورد. یک برند نیرومند باید از این صفات برخوردار باشد: ۱. تناسب ۲. جایگاه مناسب ۳. تحمل پذیری ۴. اعتبار ۵. الهام بخشی ۶. بی همتایی ۷. جذابیت برند از نظر مصرف کننده یعنی: ۱. منشا یا مبدا محصول ۲. واگذاری مسئولیت به تولیدکننده ۳. خطرپذیری کمتر ۴. هزینه پرس و جوی کمتر ۵. نشانه کیفیت ۶. معامله یا عهد و پیمان با تولیدکننده محصول ۷. وسیله نمادین برای اظهار شخصیت علامت تجاری یکی از مهمترین عناصر بازاریابی و موفقیت یک سازمان می باشد و تصویریست که سازمان یا شرکت شما را با همه ابعادش معرفی می کند و خلاصه ای از آنچه را که هستید یا می خواهید باشید را در ذهن بیننده، مشتریان، مصرف کنندگان و… ایجاد می کند.

در واقع نشانه ای است که شرکت یا سازمان شما را از رقبا متمایز می کند و همچنین معرف کالاها و خدمات ایجاد شده توسط شرکت شما می باشد. در درجه نخست علامت تجاری (برند) یک تعهد است و می گوید که شما آن نام را می شناسید و به تعهد آن اعتماد دارید. اعتماد یک قدم اول حیاتی است که هدف علامت تجاری شتاب دادن به این قدم به وسیله نفوذ تعهد ضمنی علامت تجاری است. اغلب علائم تجاری یک نشانه ویژه دارند که به عنوان یک میانبر برای به یادآوری تعهد علامت تجاری عمل می کند. این نشانه از رنگ، شکل، حروف، و تصاویر برای خلق یک تصویر متمایز استفاده می کند که هم برای جلب چشم ما و هم برای هدایت نظر ما در مسیری که می خواهد طراحی شده است. علامت تجاری ممکن است با آهنگ، شهرت، عبارات گیرا و … همراه باشد.

تمامی قسمتهای تصویر علامت تجاری به عنوان یک محرک روانی یا محرکی که موجب پیوستگی تمامی نظرات دیگر در مورد علامت تجاری است، عمل می کند. اگر در جزئیات دقیق شوید می بینید که هر چیزی یک علامت تجاری است، چرا که ما درکمان از دنیا را به وسیله خلق ارتباط درباره چیز های مختلف میسازیم. برای مثال یک درخت، تعهدی ضمنی از زیبایی و سایه را دارد. حتی کلمات نیز علامت تجاری هستند.

به عنوان مثال زمانی که می گوییم “سرعت" ، در ذهنتان تصویری از یک ماشین سریع و… تداعی می شود. افراد هم علامت تجاری هستند. وقتی که مردم شما رامی بینند یا نام شما را می شنوند، تصویری از شما را که دارند به یاد می آورند (چیزی که شما می توانید فعالانه مدیریت کنید یا اجازه دهید که اتفاق بیفتد). در یک شرکت جایی که افراد قابل رویت برای مشتریان هستند، مثل یک شرکت خدمات تجاری، افراد آن شرکت قسمت بزرگی از علامت تجاری آن شرکت هستند.

ثبت لوگو | ثبت شرکت | ثبت برند ایلیا حساب

  ثبت لوگو | ثبت شرکت | ثبت برند ایلیا حساب

نکاتی چند در خصوص لوگو

  • داشتن علامت تجاری اختیاری است مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد.
  • حق استعمال انحصاری لوگو فقط برای کسانی محسوب می شود که علامت خود را به ثبت برساند .
  • علامت تجارت قابل نقل و انتقال است و باید وفق مقرارت قانون ثبت علایم و اختراعات ایران به ثبت برسد .
  • اجازه استفاده از علامت ثبت شده به دیگران در ایران باید به ثبت برسد .
  • برای علامت گواهی ثبت علامت صادر خواهد شد .
  • مدت اعتبار ثبت علامت برای هر بار ۱۰ سال است .
  • برای ثبت چند علامت باید به تعداد آنها اظهار نامه جداگانه داده شود .
  • تغییرات مربوط به نشانی رسمیت نخواهد داشت مگر اینکه به ثبت رسیده باشد .
مدارک لازم برای تقاضای ثبت علامت تجاری مرحله اول :
  • سه نسخه اظهار نامه ثبت علامت تجاری و تکمیل آن طبق نمونه پیوستی
  • در صورتی که علامت متضمن تصویر یا نوشته بخصوصی باشد ده قطعه از تصویر ضمیمه شود.
مرحله دوم :
  • ارائه یک نسخه روزنامه رسمی که آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری در آن درج شده است .
  • یک برگ تقاضای ثبت علامت تجاری (بشرح نمونه پیوستی )
  • ارائه یک نسخه روزنامه رسمی که ثبت علامت تجاریدر آن درج و منتشر شده است.
  • ارائه یک برگ تصدیق ثبت علامت تجاری.
  • ارائه برگ پایان خدمت در مواردی که اعلام خواهد شد .
  • ارائه فتوکپی شناسنامه .
مراحل ثبت لوگو
  • سه برگ اظهار نامه ثبت لوگو از دایره فروش اوراق بهادار خریداری و مطابق نمونه پیوستی تکمیل شود.
  • اگر علامت مورد درخواست بصورت تصویر یا نوشته خاصی باشد ۱۰ قطعه از تصویر یا نوشته مذکور بهمراه اظهارنامه تحویل اداره مالکیت صنعتی گردد.
    • تذکر ۱:به تعداد هر طبقه اضافه یک قطعه تصویر مذکور باید اضافه گردد.
    • تذکر ۲:سه قطعه از تصاویر مذکور در محل مخصوص اظهار نامه اظهار نامه ثبت لوگو الصاق گردد.
    • تذکر ۳:اندازه نمونه ها نباید از ده سانتی متر از هر طرف تجاوز نماید .
  • مدارک ابرازی توسط مسئول اداره مورد بررسی اولیه قرار گرفته و جهت پداخت حق الثبت اظهار نامه ، متقاضی به حسابداری اداره هدایت می شود و کارشناس تعیین می گردد.
  • متقاضی به حسابداری اداره مراجعه و اظهار نامه را ارائه و فیش بانکی صدور می یابد . پرداخت وجه باید در شعبه بانک ملی مستقر در ساختمان ثبت صورت گیرد و پس از پرداخت وجه فیش به حسابداری ارائه گردد . مسئول حسابداری با ملاحظه فیش ضمن انعکاس در دفاتر مربوطه اظهار نامه را ممهور نموده و تحویل متقاضی میدهد.
  • مدارک (اظهار نامه و تصاویر)تحویل اداره شود . اظهار نامه در دفتر ثبت اظهار نامه ثبت شده و به مهر ساعتی همراه با روز و ماه و سال ممهور می گردد. برگ اول اظهار نامه ثبت لوگو تحویل متقاضی می گردد . برگ دوم اظهار نامه ضبط در سوابق شده و برگ سوم جهت بررسی در اختیار کارشناس معینه قرار می گیرد .
  • کارشناس مربوطه در ظرف ۱۵ روز به تقاضای وارده رسیدگی و در صورت عدم ملاحظه سابقه ثبت و یا مشابهت با علایم ثبت شده و تعیین طبقه کالا اقدام به تهیه پیش نویس آگهی تقاضای ثبت لوگو می نماید .
    • تذکر ۱:در صورتی که کارشناس در موقع رسیدگی ملاحظه نماید که علامت متقاضی قبلا ثبت شده یا مشابهت باعلایم ثبت شده دارد اخطار رد علامت را تهیه و بنظر مسئول اداره می رساند.
    • تذکر ۲:در صورت رد تقاضای ثبت لوگو از ناحیه اداره ، متقاضی می تواند ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ از این تصمیم به دادگاه های حقوقی تهران شکایت نماید .
  • مسئول اداره پیش نویس آگهی تقاضای ثبت لوگو را امضا و به ماشین نویسی ارجاع و پس از تحریر آگهی مذکور آن را امضا می نماید . این آگهی که یک نمونه از علامت درخواستی به آن الصاق شده ضمن ثبت در دفتر اندیکاتور توسط مسئول این امر ، تحویل متقاضی می گردد تا به روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران(به نشانی تهران پارک شهر خیابان بهشت ساختمان دادگستری جمهوری اسلامی ایران )برده شود.
    • تذکر : متقاضی قبل از مراجعه به روزنامه رسمس باید اقدام به تهیه کلیشه تصویر علامت مربوط نماید و سپس کلیشه مذکور را بهمراه آگهی تحویل روزنامه رسمی نماید .
  • پس اراینکه آگهی تقاضای ثبت لوگو در روزنامه رسمی درج و منتشر گردید متقاضی ۳۰ روز(با احتساب دو روز اضافه)بعد از تاریخ انتشار با در دست داشتن یک نسخه از روزناه مذکور به اداره مالکیت صنعتی مراجعه نماید و ضمن تقدیم یک برگ تقاضای ثبت علامت(بشرح نمونه)و یک نسخه از روزنامه فوق تقاضای ثبت لوگو را بنماید .
  • مسئول اداره پس از وصول تقاضا و روزنامه رسمی دستور ضمیمه شدن به پرونده را صادر و به کارشناس مربوطه ارجاع می نماید . کارشناس معینه پرونده را بررسی و در صورت عدم وصول اعتراص نسبت به تقاضای ثبت لوگو دستور پرداخت حق الثبت لوگو راصادر و اقدام به تهیه آگهی ثبت لوگو می نماید و ضمن گواهی مراتب را به نظر مسئول اداره رسانده و مسئول اداره پس از بررسی و امضا به ماشین نویسی ارجاع میدهد.
  • متقاضی به حسابداری مراجعه و مسئول حسابداری با ملاحظه پرونده و محاسبه فیش مبلغ حق الثبت را صادر و متقاضی برای پرداخت به شعبه بانک ملی مستقر در سازمان ثبت رجوع نموده و پس ا ز پرداخت وجه به حسابداری مراجعه و یک نسخه از فیش را تحویل حسابداری می دهد. مسئول حسابداری با ملاحظه فیش انعکاس در دفاتر مربوطه اظهار نامه را ممهور نموده و تحویل متقاضی میدهد.
  • متقاضی یک برگ تصدیق ثبت لوگو را از قسمت فروش اوراق خریداری و به اداره مراجعه و مدارک پرداخت حق الثبت و برگ تصدیق را ارائه و مسئول اداره دستور ضم به پرونده و ادامه عملیات ثبتی را صادر می نماید . یک قطعه از علامت در دفتر ثبت علایم و دفتر طبقات کالا الصاق و ثبت می شود . مراتب در برگ تصدیق ثبت علامت در ج و ضبط پرونده شده و آگهی ثبت لوگو تحریر شده توسط مسئول اداره امضا و پس از ثبت در دفتر اندیکاتور جهت درج در روزنامه رسمی تحویل متقاضی می گردد.
  • متقاضی به روزنامه رسمی مراجعه و آگهی ثبت لوگو را جهت درج در روزنامه ارائه میدهد.
  • متقاضی با در دست داشتن یک نسخه از روزنامه رسمی منتشره مذکور به اداره مالکیت صنعتی مراجعه و روزنامه رسمی را جهت ضبط در پرونده ارائه می دهد . مسئول اداره باوصول روزنامه رسمی حاوی درج آگهی ثبت لوگو تصدیق ثبت لوگو را امضا و دستور تحویل آن را به متقاضی صادر می نماید . تصدیق ثبت پس از احراز هویت و اخذ رسید تحویل صاحب علامت می شود .
  • تصدیق ثبت لوگو از تاریخ اظهار نامه مربوط بمدت ده سال اعتبار دارد . در صورتی که صاحب علامت تمایل به استمرار سابقه ثبت داشته باشد می تواند حداکثر ظرف ۶ ماه از انقضای اعتبار تصدیق ثبت اقدام به تجدید علامت نماید . در صورتی سپری شدن مدت ۶ ماه علامت ثبت شده دیگر اعتبار قانونی نخواهد داشت .
خدمات ثبتی (شرکت ، برند، لوگو) ایلیا حساب هدف از ثبت لوگو چیست؟ ثبت برند ، هدف از ثبت علامت (ثبت برند، ثبت لوگو ، ثبت آرم تجاری ، ثبت اسم) ثبت علامت ، علامت تجاری از طریق حصول اطمینان از حقوق انحصاری برای شناختن کالاها و خدمات یا اجازه دادن به دیگران مبنی بر استفاده از آن در صورت پرداخت مبلغ، صاحب اثر را محافظت می‌کند. مدت زمان این حفاظت متفاوت است ولی آرم تجاری قابلیت تمدید شدن نامحدود توسط پرداخت مبلغ مربوطه را دارد. محافظت آرم تجاری توسط مراجع قانونی که در اکثر نظام‌ها اجازه متوقف کردن تخلف در این زمینه را دارند، تایید می‌شود. از دیدگاه وسیع‌تر، علائم تجاری با رسمیت بخشیدن و دادن سود اقتصادی به صاحبان آنها، در سطح جهانی سرمایه‌گذاری می‌کنند و این ابتکار را ترویج می‌دهند. حفاظت علائم تجاری همچنین مانع تلاش‌های رقبای غیرمنصف، مثل متقلبان،‌ برای استفاده از علائم مشخص به منظور فروش محصولات و ارائه خدمات نامرغوب یا متفاوت می‌شوند. این نظام، آگاهی و امکان سرمایه‌گذاری جهت تولید و فروش کالاها و خدمات را در منصفانه‌ترین شرایط ممکن به مردم می‌دهد و از این راه تجارت بین‌المللی را تسهیل می‌کند. نمونه تقاضای ثبت لوگو بسمه تعالی ریاست اداره کل مالکیت صنعتی با ایفاد یک برگ روزنامه رسمی جمهوری اسلامی به شماره …………….. تاریخ ………… که تقاضای ثبت علامت طی اظهارنامه شماره ………………. در آن درج شده است و با توجه به اینکه در مهلت مقرر در قانون اعتراضی نسبت به آن واصل نشده و خواهشمند است اقدام لازم در جهت ثبت علامت مذکور بعمل آید . امضای متقاضی ثبت لوگو دامنه محافظت علامت تجاری چقدر است؟ تقریباً تمام کشورهای جهانی علائم تجاری را ثبت و محافظت می‌کنند. هر یک از دفاتر ملی یا ناحیه‌ای علاوه بر تسهیل آزمایش و جست و جو و مخالفت پنهانی اشخاص ثالث، ثبت علائم را که شامل اطلاعات کامل درخواست برای ثبت و تمدید است،‌ نگهداری می کنند، هر چند، نتایج چنین ثبتی محدود به کشور مربوطه (یا در مورد ثبت ‌های ناحیه‌ای کشورهای مربوطه) می‌باشد. به منظور جلوگیری از ثبت جداگانه در هر دفتر کشوری یا ناحیه‌ای ، WIPO ، نظام بین‌المللی ثبت علائم را اجرا می‌کند، این نظام توسط دو عهدنامه اداره می‌شود: توافق‌نامه مادرید، وابسته به ثبت بین‌المللی علائم و نیز پروتکل (موافقت‌نامه مادرید، شخص دارای اتصال توسط ملیت، مقر یا موسسه) با کشوری در ارتباط با یک یا هر دوی این عهدنامه‌ها می‌تواند براساس ثبت یا درخواست در دفتر آن کشور، ثبت بین‌المللی موثری در چند یا تمام کشورهای عضو اتحادیه مارید بدست آورد. علامت تجاری حقیقی یعنی ثبت علامت تجاری به نام شخص و /ثبت-علامت-تجاری حقوقی یعنی ثبت علامت تجاری به نام شرکت. تفاوت بین علامت تجاری حقیقی و حقوقی تنها در مدارک مورد نیاز آن میباشد. برای شخص حقیقی همه مدارک باید به نام شخص مورد نظر باشد و مرتبط به طبقه و فعالیت مورد نظر باشد. برای مثال کسی که جواز کسب آن مربوط به مواد غذایی باشد نمی تواند علامت را در طبقه غیر از مواد غذایی ثبت کند. برای شخص حقوقی تمام مدارک و مجوزها به نام شخصیت حقوقی یعنی شرکت باشد و طبقه مورد نظر برای ثبت باید در موضوع شرکت ذکر شده باشد. اگر طبقه مورد نظر در موضوع شرکت نباشد میتواند الحاق موضوع کند. یعنی موضوع مورد نظر را به شرکت اضافه کند و بعد از آن اقدام به ثبت برند کنند.

ثبت شرکت

ثبت شرکت مسئولیت محدود

شرکتی است تجاری که از حداقل ۲ شریک یا بیشتر ثبت می شود که از بار مسئولیتی کمتری نسبت به شرکت های دیگر برخوردار میباشد. از خاصیت های ثبت شرکت مسئولیت محدود بار مسئولیتی و تعهدی پایین تر(همانطور که از نام آن بر می آید)و همچنین استفاده تجاری به صورت بازرگانی برای موضوع هایی نظیر آرایشی بهداشتی ، آشامیدنی ، موادغذایی، خرید، فروش، صادرات، واردات، و به طور کلی کلیه موضوعاتی که نیاز به شرکت در مناقصات و مزایدات دولتی و خصوصی ندارند مناسب تر می باشد از خاصیت های شرکت مسئولیت محدود ، داشتن هیئت مدیره (تصمیم گیرنده ) خارج از شرکاء می باشد که برای سرمایه گذاری افراد دیگر قابل استفاده می باشد. برای ثبت شرکت مسئولیت محدود نیاز واریز سرمایه در حساب بانکی و یا بازکردن حساب بانکی در هنگام تاسیس نمی باشد.

 

_______________________________________________________________________

ثبت شرکت تعاونی

شرکت تعاونی شرکتی که از حداقل ۷ نفر سهام دار تشکیل می گردد که به۲ صورت تعاونی تولید و تعاونی مصرف در اداره ثبت شرکت ها به ثبت می رسد. درنظر داشته باشید برای ثبت شرکت تعاونی ابتدا باید هیئت مؤسس پس از تشکیل جلسه موسسین صورتجلسه مربوطه را به اداره تعاون ارجاع و مجوز لازم جهت ثبت شرک تعاونی دراداره ثبت شرکتها را اخذ نماید.

_______________________________________________________________________

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است بازرگانی (ولو اینکه موضوع عملیات آن،‌ امور بازرگانی نباشد) که تمام سرمایه‌ آن منحصراً توسط مؤسسین، تأمین‌ گردیده و سرمایه‌ آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست.

تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و عنوان «‌شرکت سهامی خاص»‌ باید قبل از نام شرکت یا بعد از آن بدون فاصله با نام شرکت، به طور روشن و خوانا قید شود. و اینکه حداقل ۳ نفر عضو اصلی در شرکت که به سن قانونی رسیده باشند. (۱۸ سال تمام) و اعضا هیئت مدیره باید حداقل از ۲ نفر تشکیل گردد و اعضا و هیئت مدیره باید حداقل دارنده یک سهم باشند و اعضا و هیئت مدیره نباید دارای سوءپیشینه کیفری باشند. و حداقل سرمایه شرکت باید صد هزار (۱۰۰٫۰۰۰) تومان باشد. طرفین باید ۳۵ % مبلغ تعهد شده را در حساب بانکی افتتاح شده واریز نمایند. و داشتن آدرس و کد پستی حقیقی الزامی می باشد.

 

معایب:

  1. وجود مقررات بیشتر در شرکت های سهامی: برخلاف شرکت خای تضامنی از اهمیت و پیچیدگی بیشتری برخوردار است زیرا وجود مقرراتی مانند نحوه تقسیم سود و زیان و نحوه نگهداریدفاتر مالی و نحوه تشکیل مجامع عمومی و نحوه گزارش سود و زیان به سهامداران و … در شرکت های سهامی به مراتب پیچیده تر از شرکت های تک مالکی و تضامنی است.
  2. وجود مالیات بر درآمد در شرکت های سهامی به دلیل اعمال کنترل های قانونی و بر اساس قواعد و قوانین مالیات های مستقیم می بایست ابتدا ۱۰ % از درآمد مشمول مالیات به عنوان مالیات شرکت محاسبه و به ترتیب مقرر در قانون مربوطه به عنوان مالیات پرداختنی در نظر گرفته شود.

مزایا:

  1. سهولت نقل و انتقال سهام: از آنجاییکه سرمایه سهامداران در شرکت های سهامی به قطعات کوچکتری به نام سهام تقسیم گردیده و بعضا این سهام بی نام نیز می باشد لذا نقل و انتقال آن دارای سهولت ویژه ای است.
  2. تجمع سرمایه های کوچک: می توان با جمع آوری سرمایه های کوچک و در محیطی دوستانه به انجام فعالیت تجاری پرداخت.
  3. محدودیت مسئولیت سهامداران در شرکت های سهامی: یکی از خصوصیات مهم شرکت های سهامی، محدود بودن مسئولیت سهامداران در قبال سهام آنهاست.
  4. تعیین هیئت مدیره در شرکت های سهامی: بر اساس ماده ۱۷۰ قانون تجارت شرکت سهامی به وسیله یک هیئت مدیره از طریق صاحبان سهام انتخاب شده اند.

ارسال نظر

ایلیا حساب
پاسخ در سریع ترین زمان
ایلیا حساب
خوش آمدید
چطور میتونم کمکتون کنم؟
11:49
با ما در واتساپ صحبت کنید