شماره های تماس
تماس با ایلیا حساب

سال ۲۰۲۱ مهلت تطبیق با IFRS

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه کمیته مشترکی برای تطبیق صورت های مالی شرکت های بیمه با استاندارد IFRS تشکیل شده، گفت: نگرانی از بابت اجرای این استاندارد نداریم زیرا مهلت تطبیق با IFRS تا سال ۲۰۲۱ می باشد .

ایلیا حساب / بلاگ ایلیا حساب / سال ۲۰۲۱ مهلت تطبیق با IFRS
سال ۲۰۲۱ مهلت تطبیق با IFRS
29 خرداد، 1401
بازدید 12611 مرتبه

امتیاز : 4.3
تعداد رای : 185

سال ۲۰۲۱ مهلت تطبیق با IFRS
عنوانین

سال ۲۰۲۱ مهلت تطبیق با IFRS

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه کمیته مشترکی برای تطبیق صورت های مالی شرکت های بیمه با استاندارد IFRS تشکیل شده، گفت: نگرانی از بابت اجرای این استاندارد نداریم زیرا مهلت تطبیق با IFRS تا سال ۲۰۲۱ می باشد . عبدالناصر همتی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا درباره تهیه صورت های مالی شرکت های بیمه براساس استاندارد بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) اظهار داشت: برای تهیه این صورت های مالی جلسه هماهنگی را برگزار کرده ایم اما از آنجایی که تا سال ۲۰۲۱ برای تطبیق صورت های مالی با این استاندارد فرصت داریم، جای هیچ گونه نگرانی نیست.
وی افزود: اقداماتی را در این راستا آغاز کرده ایم که از جمله آنها تشکیل یک کمیته مشترک بین سازمان بورس، سازمان حسابرسی و بیمه مرکزی است و در حال جلو بردن کارها هستیم. رئیس شورای عالی بیمه در پاسخ به این سوال که سندیکای بیمه گران ایران نیز صورت های نمونه ای را در این رابطه تنظیم کرده است، اظهار داشت: در جریان این موضوع نیستم اما آنچه که برای ما مهم است، نتیجه جلسات با سازمان بورس و سازمان حسابرسی است. همتی گفت: اگر قرار باشد در مواردی صورت های مالی شرکت های بیمه اساس IFRS اصلاح شود، حتما این موضوع در شورایعالی بیمه مطرح و به تصویب خواهد رسید.

سال ۲۰۲۱ مهلت تطبیق با IFRS

-کمکهای بلاعوض دولت:کمکهای دولت در قالب انتقال منابع به واحد تجاری، در ازای رعایت شرایط معینی در گذشته یا آینده در ارتباط با فعالیتهای عملیاتی واحد تجاری است. این کمکها آن دسته از کمکهای دولت که تعیین ارزش آنها بطور معقول امکانپذیر نیست و معاملات با دولت که از معاملات عادی واحد تجاری است. این کمکها آن دسته از کمکهای دولت که تعیین ارزش آنها بطور معقول امکانپذیر نیست و معاملات با دولت که از معاملات عادی واحد تجاری قابل تفکیک نیست را شامل نمی شود.

-کمکهای بلاعوض مربوط به داراییها: عبارت است از کمکهای بلاعوض دولت که شرط اصلی آن این است که واحد تجاری واجد شرایط، باید داراییهای بلندمدت را خریداری، احداث یا به شیوه ای دیگر تحصیل کند. شرایط جانبی نیز ممکن است اضافه شود و نوع یا مکان داراییها یا دوره هایی که داراییها باید طی آن تحصیل یا نگهداری شوند را محدود کند. -کمکهای بلاعوض: مربوط به درآمدها کمکهای بلاعوض دولت به غیر از کمکهای مربوط به داراییها است. -وامهای مشمول بخشودگی: وامهایی است که وام دهنده متعهد می شود در شرایط معین و خاص، از بازپرداخت آن چشم پوشی کند. -ارزش منصفانه: قیمتی است که برای فروش یک دارایی یا انتقال یک بدهی در معامله ای متعارف بین فعالان بازار، در تاریخ اندازه گیری قابل دریافت یا پرداخت خواهد بود.

موسسه حسابداری

تماس با ما

 

ارسال نظر

ایلیا حساب
پاسخ در سریع ترین زمان
ایلیا حساب
خوش آمدید
چطور میتونم کمکتون کنم؟
06:03
با ما در واتساپ صحبت کنید