شماره های تماس
تماس با ایلیا حساب

سرمایه گذاری چیست

سرمایه گذاری چیست ، انواع سرمایه گذاری ، بهترین سرمایه گذاری ، مقاله سرمایه گذاری ، تعریف سرمایه گذاری ، فرصت های سرمایه گذاری

ایلیا حساب / بلاگ ایلیا حساب / سرمایه گذاری چیست
سرمایه گذاری چیست
16 تير، 1401
بازدید 14198 مرتبه

امتیاز : 4.3
تعداد رای : 188

سرمایه گذاری چیست
عنوانین

رویه های حسابداری:

مدیریت واحد تجاری باید رویه های خدمات حسابداری را به گونه ای انتخاب و اعمال کند که صورت های مالی با اتمام الزامات استانداردهای حسابداری مربوط مطابقت داشته باشد .برای رسیدن به پاسخ دقیق از دانستن پاسخ سرمایه گذاری چیست؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

سرمایه گذاری ها :

سرمایه گذاری نوعی دارایی است که واحدهای بنگاه اقتصادی برای کسب منابع اقتصادی از جمله دریافت منابع (به شکل سود سهام و سود تضمین ) افزایش ارزش ، پوشش ریسک های آتی یا مزایای دیگر ( مانند مزایای ناشی از مناسبات تجاری ) نگهداری می کند.

سرمایه گذاری بلند مدت :

طبقه ای از سرمایه گذاری هاست که به نیت استفاده مستمر در فعالیت های واحد تجاری نگهداری می شود . سرمایه گذاری هنگامی به عنوان دارایی غیر تجاری طبقه بندی می شود که نیت نگهداری آن برای زمان طولانی به طور مشهودی قابل اثبات باشد .

سرمایه گذاری جاری :

به طبقه بندی ای از سرمایه گذاری ها گفته می شود که سرمایه گذاری بلند مدت نباشد.

سرمایه گذاری سریع معامله در بازار :

نوعی سرمایه گذاری است که برای آن بازار فعال آزاد و در دسترس وجود دارد به طوری که از طریق آن بتوان به ارزش بازار یا شاخصی قابل اتکا که محاسبه ارزش بازار را امکان پذیر سازد دست یافت .

اوراق مشتقه :

ابزار مالی یا قرارداد دیگری که دارای سه ویژگی زیر است :

الف : ارزش آن در واکنش به تغییرات قیمت دارایی پایه مانند سهام و کالا تغییر کند. ب : مستلزم سرمایه گذاری خالص اولیه نباشد یا در مقایسه با سایر قراردادهایی که انتظار می رود در برابر تغییر عوامل بازار واکنش مشابهی نشان دهند. سرمایه گذاری خالص اولیه کمتری نیاز داشته باشد . پ : در آینده تسویه شود.

سهام جایزه :

عبارت است از توزیع سهام بین صاحبان سهام واحد تجاری از محل سود انباشته ، اندوخته ها یا صرف سهام که با توجه به اصلاحیه قانون تجارت موکول به تصویب مجمع عمومی فوق العاده است . حق تقدم : با توجه به مفاد ماده 166 اصلاحیه قانون تجارت حقی است قابل نقل و انتقال متعلق به صاحبان سهام واحد تجاری که هنگام خرید سهام جدید به نسبت سهامی که مالکند به ایشان تعلق می گیرد.

خالص ارزش فروش :

عبارت است از مبلغ وجه نقد یا معادل آن که از طریق فروش دارایی در شرایط عادی و پس از کسر کلیه مخارج فروش حاصل می شود .

انواع سرمایه گذاری :

سرمایه گذاری ممکن است به اشکال مختلفی صورت گیرد و به دلایل گوناگونی نگهداری شود . برخی سرمایه گذاری ها ممکن است در قالب اوراقی که بیانگر دارایی پولی برای دارندگان این گونه اوراق است ظاهر شوند (نظیر برخی اوراق مشارکت ) برخی از این سرمایه گذاری ممکن است متضمن سود تضمین شده حداقلی باشند . سرمایه گذاری ها همچنین می توانند در قالب مالکیت سرمایه یک واحد تجاری دیگر ظاهر شوند. این سرمایه گذاری ها بیانگر حقوق مالی است . سایر اشکال سرمایه گذاری ها شامل نگهداری فلزات گرانبها یا دیگر کالاها از جمله آثار هنری است . سرمایه گذاری های مختلف از نظر سهولت تبدیل به وجه نقد یا سایر دارایی ها ، میزان داد و ستد و ماهیت بازار مربوط ویژمتفاوتی از خود بروز می دهند.

سرمایه گذاری چیست

تماس با ما

ارسال نظر

ایلیا حساب
پاسخ در سریع ترین زمان
ایلیا حساب
خوش آمدید
چطور میتونم کمکتون کنم؟
08:41
با ما در واتساپ صحبت کنید