شماره های تماس
تماس با ایلیا حساب

یک حسابدار موفق چه ویژگی هایی دارد؟

کسانی که به تازگی وارد عرصه حسابداری شده اند و یا دانشجویانی که در رشته حسابداری به تحصیل مشغول هستند قطعاً با این سوال برخورد داشته اند که چگونه یک حسابدار موفق باشیم؟ تغییر از یک حسابدار معمولی به یک حسابدار موفق پروسه ای که متشکل از استاندارد های متفاوت دارد که رسیدن به مقصد نهایی یعنی حسابدار موفق نیازمند رعایت و کسب این استاندارد ها است.

ایلیا حساب / بلاگ ایلیا حساب / یک حسابدار موفق چه ویژگی هایی دارد؟
یک حسابدار موفق چه ویژگی هایی دارد؟
29 آبان، 1399
بازدید 12732 مرتبه

امتیاز : 4.3
تعداد رای : 112

no pic
عنوانین

هر شغلی صرف نظر از تخصصی که نیاز دارد معیار هایی برای تشخیص موفقیت آن وجود دارد ، استاندارد هایی در جامعه تعیین شده است که می توان با استفاده از این استاندارد ها تعیین کنیم که آیا این شخص در این شغل موفق است یا خیر؟ این دسته بندی استاندارد ها فقط مختص به افراد مشغول در رشته های فنی نمی شود و در کلیه افرادی که در رشته های اداری نیز مشغول به کار هستند صدق می کند ، ما در این مقاله و آنچه در ادامه میخوانید قرار است به بررسی ویژگی هایی که شما را به یک حسابدار موفق چه ویژگی های ظاهری و چه ویژگی های اخلاقی و رفتاری تبدیل می کند بپردازیم این مقاله برای کسانی که قرار است در رشته های حسابداری و زیر شاخه به فعالیت مشغول شوند و یا دانشجویایی در رشته حسابداری به تحصیل مشغول هستند بسیار مفید خواهد بود. این مقاله را از دست ندهید.

حسابداری رشته ای است که علاوه بر تخصص و تجربه به علاقه شدید هم نیاز دارد چون زیر و رو کردن این حجم از اعداد تحت سرفصل های متفاوت و حجیم تر از خود اعداد به چیزی بیشتر از دوست داشتن ساده نیاز دارد. کسانی که در رشته حسابداری فعالیت می کنند منظورمان آن دسته است که در کارشان می درخشند اگر به پای صحبت هایشان بنشینید متوجه خواهید شد که اکثر آن ها از آن دسته کودکانی بودند که محبوب ترین وسیله بازیشان ماشین حساب بوده و این علاقه و میل به حسابداری از بچگی در ذهن و قلب آن ها ریشه دوانده است. اما برای رسیدن به موفقیت تنها به علاقه نیاز نداریم باید چاشنی سالها تلاش در جهت کسب تجربه و اطلاعات را نیز به این موضوع اضافه کنیم که تحصیل در رشته های حسابداری امروزه در سراسر ایران محبوب است . با علاقه و تجربه و سالها درس خواندن و کسب تجربه هر آدمی میتواند به یک حسابدار تبدیل شود ولی کلید طلایی رسیدن به یک حسابدار موفق در گرو رعایت کردن استاندارد های زیر است که در ادامه در مورد آن میخوانیم. با ما باشید. 

اهمیت تجربه کاری در موفقیت یک حسابدار چیست؟

حسابداری زیر مجموعه های زیادی دارد . زمانی که شما در رشته ی حسابداری فعالیت می کنید بدون خواست خودتون به سمت حسابداری مالیاتی حسابداری مالی و یا حتی حسابرسی کشیده می شوید و مطمئنا در یک شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری استخدام می گردید و مطمئنا بعد از چند سال کار کردن تبدیل به یک مشاوره مالی و یا مشاوره مالیاتی خواهید گشت که به ارائه خدمات حسابداری یا خدمات حسابرسی می پردازید. حسابدار موفق حسابداریست که علاوه بر اینکه بر ادامه مسیر خودش در رشته حسابداری ادامه می دهد ، دانش رشته های مختلف حسابداری را کسب کند. مثلاً زمانی که شما در رشته حسابداری فعالیت می کنید ناخود آگاه با کاربرد حسابداری بیمه ، مالیات ، ارزش افزوده ، کد اقتصادی و ... آشنا خواهید شد. بهتر است الان که در مورد تجربه کاری حرف به میان آمد از راه های دیگر کسب تجربه نیز صحبت کنیم درست است که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و بیشتر شدن نیاز های بشر روش های متعددی جهت کسب علم و دانش وجود دارد ولی چه روشی می تواند جایگزین روش های عملی باشد. برای تبدیل به یک حسابدار موفق با تحصیل در رشته حسابداری شما قدم اول را برداشته اید ولی قدم دوم شروع به کار در این رشته می باشد. همانطور که می دانید ، آینده درخشان بدست نمی آید مگر با تلاش ، پشتکار و سختکوشی ! مهم ترین راه کسب تجربه در رشته حسابداری ، کار در رشته حسابداری می باشد. 

یک حسابدار موفق چه ویژگی هایی دارد؟  

حسابداری همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم فقط خواندن و دانستن درس حسابداری و استفاده از ماشین حساب و دانستن چند اصطلاح مالی نیست. حسابداری چیزی فرا تر از این مسائل است تبدیل شما به یک حسابدار موفق در گرو سه مهارت با همدیگر است  کمبود حتی یکی از مهارت ها در رسیدن شما به یک حسابدار موفق می تواند به یک مانع تبدیل شود که عبارت است از: 
مهارت فنی حسابدار موفق:
مهارت فنی را میتوانیم همان درس خواندن هایی که در دانشگاه و یا دبیرستان با آن سر و کار داریم بدانیم البته یک حسابدار موفق سعی می کند حتی در مواقعی که وقتش آزاد به مطالعه سایر موضوعات حسابداری بپردازد . البته امروزه آموختن دانش حسابداری در رفتن به دانشگاه ها منتهی نمی شود ، کلاس های آنلاین و حضوری ، ویدئو های آموزش حسابداری ، کتاب های مختلف حسابداری ، روش های متمدد خود آموزی حسابداری و ... همه و همه می توانند شما را در کسب مهارت فنی حسابداری در راه رسیدن به یک حسابدار موفق یاری کند. 
مهارت مدیریتی حسابدار موفق :
بار ها دیده ایم کسانی که دانش بالایی در زمینه حسابداری دارند ولی دانش مدیریت و رهبری را نیاموخته اند این افراد شاید بتوانند حسابداری معمولی یا حتی خوب شناخته شوند ولی فرسنگ ها با رسیدن به یک حسابدار موفق فاصله دارند ، یکی از مهارت های الزامی حسابداری که باید یک حسابدار موفق آن را به خوبی آموخته باشد مهارت مدیریت و چگونگی آن است. راه اندازی کسب و کار و رساندن آن به موفقیت و طی کردن پله های موفقیت همه نیازمند دانش مدیریتی است و همه این مهارت زیر مجموعه ی حسابداری مدیریتی است که برای رسیدن به مرحله نهایی شما علاوه بر دانش فنی باید دانش چگونگی مدیریت کردن را نیز بیاموزید. 
مهارت کلامی و نوشتاری حسابدار موفق :
همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم این سه مهارت به صورت یک پکیج است و فقدان فقط یکی از آن می تواند شما را از رسیدن به مقصد نهایی باز دارد. سومین و آخرین مهارت این پکیج را می توانیم به مهارت های کلامی و نوشتاری یک حسابدار تخصیص داد.  زمانی که شما دانش حسابداری را به کل آموخته باشید ، بر فرض در دانش حسابداری مدیریتی نیز تسلط کامل داشته باشید ولی اگر نحوه بیان یا نوشتار شما درست نباشد همه ی دو مهارت قبلی را زیر سوال خواهد برد . پس می توان این مهارت را مهم تر از سایر دو مهارت قبلی دانست. 

استاندارد های ظاهری و رفتاری حسابدار موفق :

حسابداری رشته ایست که با اعدادی سر و کار دارد که در نهایت سرانجام یک شرکت یعنی سود و درآمد افراد را تعیین میکند اگر شما در انجام این امر به عنوان یک حسابدار دقیق نباشید ممکن است خسارت های جبران ناپذیری را بوجود آورید یک حسابدار موفق باید علاوه بر مهارت هایی که قبل تر به آن اشاره کردیم ظاهری آراسته داشته باشد ، درستکار و با اعتماد به نفس باشد زیرا همه ی این موارد استاندارد هایی است که نشان می دهد شما چقدر در رشته ای که در آن به فعالیت مشغول هستید مهارت و تسلط دارید. 
حسابداری همانطور که گفتیم رشته ایست که با اعداد سر و کار دارد در واقع شما زیر و بم حساب های مشتریان و یا حتی خودتان را در دست دارید منظور از این حرف فقط پول نیست بلکه زمان و نگهداری و آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا انجام برخی از امور مالی دد لاین یا محدودیت زمان دارد بدین ترتیب که باید تا زمان مقرری انجام شود که اینجاست که مهارت کنترل و هماهنگی یک حسابدار مشخص می شود قطعاً کسی که کلیه امور را به دقیقه نود یا لحظه ی آخر واگذار می کند در زمره حسابداران برتر شناخته نمی شود. اگر بخواهیم کمی تخصصی تر صحبت کنیم مثلاً تهیه و ارسال اظهارنامه های مالیاتی اعم از اظهار نامه ارزش افزوده و اظهارنامه عملکرد ، معاملات فصلی ، ارسال بیمه و ... خیلی موارد دیگر باید به موقع و راس تاریخ معینی ارسال شود غیر از این باشد مشمول جریمه خواهد شد. 
 
ما در این مقاله به برترین ویژگی های یک حسابدار موفق و ممتاز اشاره کردیم امید است که این مقاله در راستای رسیدن شما به اهدافتان مفید واقع شده باشد. 
 

ارسال نظر

ایلیا حساب
پاسخ در سریع ترین زمان
ایلیا حساب
خوش آمدید
چطور میتونم کمکتون کنم؟
04:04
با ما در واتساپ صحبت کنید