شماره های تماس
تماس با ایلیا حساب

تفاوت حسابهای دریافتنی با سایر حساب های دریافتنی

تفاوت حسابهای دریافتنی با سایر حساب های دریافتنی - مزایای حساب های دریافتنی تجاری - مزایای سایر حساب های دریافتنی - حساب های دریافتنی چیست؟ - تفاوت حساب های دریافتنی تجاری و سایر حساب های دریافتنی - ایلیا حساب

ایلیا حساب / بلاگ ایلیا حساب / تفاوت حسابهای دریافتنی با سایر حساب های دریافتنی
تفاوت حسابهای دریافتنی با سایر حساب های دریافتنی
4 آبان، 1400
بازدید 21514 مرتبه

امتیاز : 3.7
تعداد رای : 73

تفاوت حسابهای دریافتنی با سایر حساب های دریافتنی
عنوانین

با توجه به افزایش و پیچیدگی مسائل مالیاتی و خرید فروش باید برای اثبات فعالیت ها به سازمان مالیاتی اسناد حسابداری را ثبت نمود. امروز می خواهیم کاربرد و تفاوتی که میان حساب های دریافتنی و سایر حساب ها می باشد را تعریف نماییم. اول از همه باید بگوییم که حساب های دریافتنی حساب های بانکی نیستند که قابل برداشت یا انتقال پول باشد و در واقع به یک نوع عملکرد حسابداری می گویند که برای کنترل هزینه های دریافتی می باشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با مفهوم حساب های دریافتن آشنا نماییم.

مزایای حساب های دریافتنی تجاری

مزایای حساب های دریافتنی تجاری

حساب های دریافتنی تجاری برای کنترل و ثبت خرید و فروش هایی که انجام می شود، می باشد و سند ثبت می شود. این نوع حساب دریافتنی برای فعالیت اصلی شرکت می باشد و این یعنی شرکتی یا موسسه ای که در حوزه خدمات رفاهی کار می کند برای مسائل مربوط به نوع کارشان و فروش خدمات به اشخاص باید سند حساب دریافتنی تجاری را درگیر کنند.

مزایای سایر حساب های دریافتنی

مزایای سایر حساب های دریافتنی

سایر حساب های دریافتنی نیز برای مسائل مطالبه استفاده می شود اما جدا از مسئله اصلی شرکت که به عنوان مثال همان خدمات رفاهی می باشد. یعنی به عنوان مثال مطالبه برای صندلی و میز یا هر چیزی که جدا از خدمات اصلی شرکت می باشد را از سایر حساب های دریافتنی استفاده می کنند.

حساب های دریافتنی چیست؟

حساب های دریافتنی چیست؟

به عنوان مثال فردی به کسی چیزی را می فروشد یا طلبی دارد که باید بگیرد در واحد پولی و برای اینکه این عمل ثبت شود باید سندی بزند و لیست طلب ها و هزینه هایی که باید دریافت کند را ثبت نماید و بعد از آن یک سند جدید موقع دریافت هزینه ثبت نماید که نشانگر این است فرد طلب خود را پس گرفته است که به این نوع کار حساب دریافتنی یا حسابداری هزینه های دریافتنی می گویند که حساب های دریافتنی تجاری نیز گفته می شود.

تفاوت حساب های دریافتنی تجاری و سایر حساب های دریافتنی

به عنوان موسسه یا شرکتی در زمینه خرید و فروش وسایل بهداشتی کار می کند و به شخصی کالا یا خدماتی را ارائه می دهد و برای این خرید و فروش باید سند حساب های دریافتنی تجاری را درگیر کند و این کار را برای همه فروش ها و خدمات باید انجام دهد تا در کنترل و بهبود روند خرید فروش شرکت کمک کند. اما ممکن است این شرکت برای مسائل خارجه مانند خرید صندلی و میز یا مواردی که به کار اصلی شرکت مربوط نمی شود هزینه ای پرداخت کند و مطالبه ای صورت گیرد که در این صورت نیز باید از سایر حساب های دریافتنی استفاده کرد.

در این مقاله سعی کردیم تا شما با تفاوت و استفاده از حساب های دریافتنی تجاری و سایر حساب های دریافتنی آشنا نماییم البته می توانید هر گونه سوال که داشتید با مشاوران ما از بخش تماس با ما یا با اپلیکیشن مشاوره مالی حسابداری اپ با کارشناسان ایلیا حساب در میان بگزارید، همچنین می توانید مقالات دیگر ایلیا حساب در خصوص مشاوره مالیاتی و مشاوره مالی را مطالعه فرمایید.

ارسال نظر

شهریار احسانی

مطلب خوب و مفیدی بود. https://abrestan.com/

ایلیا حساب
پاسخ در سریع ترین زمان
ایلیا حساب
خوش آمدید
چطور میتونم کمکتون کنم؟
12:39
با ما در واتساپ صحبت کنید