شماره های تماس
تماس با ایلیا حساب

حسابداری چیست؟

حسابداری چیست؟ | نقش حسابداری چیست ؟ | اهمیت حسابداری مالی چیست ؟ - ایلیا حساب | نقش حسابدار در پیشرفت شرکت | حسابداری به چه دردی میخورد؟

ایلیا حساب / بلاگ ایلیا حساب / حسابداری چیست؟
حسابداری چیست؟
9 تير، 1401
بازدید 12658 مرتبه

امتیاز : 4.4
تعداد رای : 167

حسابداری چیست؟
عنوانین

حسابداری چیست؟

حسابداری مالی زمینه شرکت حسابداری مربوط به تهیه ی اطلاعات مالی برای استفاده تصمیم گیرندگان ، سهامداران ، تامین کنندگان مالی ، بانک ها ، کارمندان ، سازمان های دولتی و سایر صاحبان سرمایه می باشد. مهم ترین نیاز به خدمات حسابداری جهت کاهش مشکلات مختلف کسب و کار ، اندازه گیری و نظارت بر عملکرد واحدهاو ارائه ی نتایج گزارشات آن به کاربران علاقه مند می باشد.

حسابداری معمولا زیان کسب و کار نامیده می شود و آن مجموعه ای از مفاهیم و تفکیک هایی است که برای جمع آوری ، اندازه گیری ، گزارش و تفسیر اطلاعات مالی در مورد فعالیت های یک واحد اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد تا تصمیمات هوشمندانه برای آن سازمان گرفته شود.

نقش حسابداری چست ؟

حسابداری نقش مهمی در نظام اقتصادی و اجتماعی ما ایفا کرده است و عملکرد آن برای شرکت های سود آور برای نگهداشتن دفتر چه ای از فعالیت های تجاری خود به حسابداری نیاز دارند. شرکت های بزرگ به طور مثال به بسیاری از افراد در جامعه پاسخگو هستند و باید به سهامداران ، سازمان های دولتی و عموم مردم گزارش دهند که همه ی این موارد توسط موسسه حسابداری با کمترین هزینه قابل انجام می باشد. مقامات دولتی نیز بر اطلاعات مالی تکیه می کنند تا به آنها کمک کند که به امور مربوط به سازمانهای خود را به درستی مدیریت کند.

با این حال ، حسابداری برای فعالیت های دولتی نیاز به رویکردهای متفاوتی دارند زیرا هدف در سازمانهای دولتی کسب سود نیست. دانشگاه ها ، بیمارستان ها ، کلیسا ها و دیگر مؤسسات غیر انتفاعی دنبال یک الگو برای خود هستند که شبه حسابداری دولتی است . حسابداری مالی برخی از اسناد کلیدی را ایجاد می کند که حاوی حساب سود و زیان است و روش ثبت وقع مالی را برای یک دوره خاص می باشد .و جریان ورود و خروج پول نقد از فروش و دستمزد و در معاملات مالی را افشاء می کند.

اهمیت خدمات مالی چیست؟

فراهم کردن اطلاعات قانونی برای ذینففعان در قالب صورت سود و زیان ، ترازنامه و ... نوع سرمایه گذاری برای سهامداران را نشان می دهد . اعتبار تجاری برای تامین کنندگان مالی را فراهم می کند. گزارشی از میزان ریسک در کسب وکار برای بانک ها و وام دهندگان تهیه می کند.

حسابداری چیست؟

تماس با ما

ارسال نظر

ایلیا حساب
پاسخ در سریع ترین زمان
ایلیا حساب
خوش آمدید
چطور میتونم کمکتون کنم؟
05:21
با ما در واتساپ صحبت کنید