شماره های تماس
تماس با ایلیا حساب

طبقه بندی سرمایه گذاری

سرمایه گذاری | ایلیا حساب - سرمایه گذاری - طبقه بندی سرمایه گذاری - سرمایه گذاری بلند مدت - تعریف سرمایه گذاری - سرمایه گذاری چیست

ایلیا حساب / بلاگ ایلیا حساب / طبقه بندی سرمایه گذاری
طبقه بندی سرمایه گذاری
16 تير، 1401
بازدید 14079 مرتبه

امتیاز : 4.3
تعداد رای : 157

طبقه بندی سرمایه گذاری
عنوانین

سرمایه گذاری فقط وقتی  بلند مدت طبقه بندی می شود که قصد نگهداری آن برای مدت طولانی مستند به شواهد کافی باشد. این اصل صرف نظر به اینکه سرمایه گذاری مورد نظر سریع المعامله در بازار باشد یا نباشد ، مصداق دارد. سرمایه گذاری بلند مدت مشتمل بر موارد زیر است :

الف: سرمایه گذاری در واحد تجاری فرعی و وابسته یا تسهیلات بلند مدت اعطایی به این واحد ها.

ب: سرمایه گذاری هایی که اساسا جهت حفظ ، تسهیل و گسترش فعالیت یا روابط تجاری موجود انجام شده است (این سرمایه گذاری ها اصطلاحا سرمایه گذاری های تجاری نام گرفته است .

پ: سرمایه گذاری هایی که بدون تاثیر عمده بر فعالیت واحد تجاری قابل واگذار نیست .

ت: سرمایه گذاری هایی که با قصد استفاده مستمر توسط واحد تجاری نگهداری می شود و هدف آن نگهداری پرتفویی از سرمایه گذاری ها ، جهت تحصیل درآمد و یا رشد سرمایه برای صاحبان سرمایه واحد تجاری است .

تعریف سرمایه گذاری سریع المعامله در بازار ، در برگیرنده دو شرط اصلی است .اول وجود بازار فعال که آزاد و قابل دسترس باشد و دوم اینکه قیمت های معاملاتی در چنین بازاری معلوم باشد و به طور علنی اعلام شود . بعلاوه قیمت اعلام شده باید به گونه ای در شرکت  حسابداری اتکا بیانگر قیمتی باشد که بتوان بر اساس آن معامله کرد . در صورت تحقق این شرایط سرمایه گذاری یک سرمایه گذاری سریع المعامله در بازار  است .

در عمل مفهوم عبارت سریع المعامله در بازار ممکن است برای واحدهای تجاری مختلف یکسان نباشد . بنابراین به دلیل تفائت در میزان دسترسی به بازار و در دسترس بودن قیمت های اعلام شده یک سرمایه گذاری که هنگام نگهداری توسط برخی موسسات خدمات مالی خاص سریع المعامله در بازار تلقی می شود.ممکن است برای دیگر واحدهای تجاری این چنیین نباشد.

برخی از واحدهای تجاری ممکن است به موجب استانداردهای خدمات حسابداری  خاص یا مفاد قوانین آمره ، ترازنامه خود را مطابق فرم از پیش تعیین شده ای که بین دارایی های جاری و غیر جاری تمایزی قایل نمی شود ، تهیه کنند بسیاری از واحدهای تجاری ، نظیر بانک ها و شرکتهای بیمه در رشته های مالی فعالیت می کنند .هر چند ممکن است قصد واقعی واگذاری دارایی یشان را طی عملیات جاری نداشته باشند ، با این حال معمولا بسیاری از سرمایه گذاری های خود را به عنوان منابعی تلقی می کنند که در صورت می توان آن ها را جهت سرمایه گذاریی ها باشند که علی الوصول سرمایه گذاری بلند مدت تلقی شود. بنابراین بسیاری از این واحد ها ی تجاری در تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری های خود و انتساب مبلغ دفتری به آن ها خصوصیات سرمایه گذاری را از نظر جاری یا بلند مدت بودن مبنای کار قرار می دهد .  

طبقه بندی سرمایه گذاری

تماس با ما

ارسال نظر

ایلیا حساب
پاسخ در سریع ترین زمان
ایلیا حساب
خوش آمدید
چطور میتونم کمکتون کنم؟
08:20
با ما در واتساپ صحبت کنید