شماره های تماس
تماس با ایلیا حساب

وظایف مدیر مالی

وظایف مدیر مالی | ایلیا حساب -قبل از توصیف شرح وظایف مدیر مالی لازم است تا ابتدا مدیر مالی را تعریف نماییم - نگاه مدیر مالی برای به حداکثر رساند...

ایلیا حساب / بلاگ ایلیا حساب / وظایف مدیر مالی
وظایف مدیر مالی
13 تير، 1401
بازدید 13327 مرتبه

امتیاز : 4.4
تعداد رای : 167

وظایف مدیر مالی
عنوانین

مدیر مالی

قبل از توصیف شرح وظایف مدیر مالی لازم است تا ابتدا مدیر مالی را تعریف نماییم . عبارت است از کاربرد اصول و مفاهیم اقتصادی برای تصمیم گیری و حل مسئله ضمنا مدیر مالی به وظایفی اطلاق می گردد که رویه ها و عملیاتی که بر اساس خواسته سهامداران مورد اهمیت می باشد اجرا نماید . رویه : آن دسته از روشی که می بایست با اجرای آنها به اهداف مان برسیم . عملیات : برنامه ها و کارایی که می بایست انجام دهیم تا به رویه ها دسترسی پیدا کنیم . به بیان ساده تر عملیات ابزاری است برای رسیدن به خواسته های سهامداران

تشریح مدیر مالی

مدیریت مالی بر منابع سرمایه و معارف آن جهت رسیدن به اهداف مطلوب بنگاه اقتصادی در یک محیط عملیاتی است .

به طوریکه این شرایط در 3 نکته زیر شایان ذکر است

1-منابع سرمایه ای: اقلامی را در بر می گیرد که طرف چپ ترازنامه نوشته می شود .منابع سرمایه ای موسسات را می توان به آورده های نقدی و غیر نقدی به داخل شرکت تفسیر نمود آنها از همرا تامین می گردد .

1-از طریق اعتبار دهندگان (وام بانکی ، یا فروش اوراق قرضه )

2-از طریق سهامداران (فروش سهام به افراد) 2-مصارف سرمایه ای: وجوهی که شرکت مبادرت به سرمایه گذاری آنها می نمایند مثل کلیه دارایی های شرکت از جمله ساختمان ، زمین ، ماشین آلات ، موجودی کالا جزئی از مصارف سرمایه ای هستند یکی از وظایف مدیر مالی سرمایه گذاری در جایی است که بیشترین بازده را داشته باشد که بتوان از این مصارفی که به سرمایه می گردد بهترین استفاده را کرده باشیم .

3-هدف مطلوب شرکت: در این خصوص دیدگاههای زیادی وجود دارد مهم ترین دیدگاه دستیابی به حداکثر سود ممکن است این دیدگاه معایبی هم دارد .

الف: ممکن سود یک بنگاه کوتاه مدت ، زود گذر و ابهام انگیز باشد .

ب: سود یک دارایی آن چنان اهمیتی ندارد آن چیزی که حائز اهمیت است و سود آوری دارد از طریق عملیات مالی و تجاری می باشد .

اندوخته ها

1-احتیاطی 2-طرح و توسعه 3-قانونی

نگاه مدیر مالی

نگاه مدیر مالی برای به حداکثر رساندن مطلوبیت شرکت از طریق عملیات مالی که در بنگاه اقتصادی رخ می دهد ، مشخص می کند می خواهد بداند که این افزایش مطلوبیت به چه نحوی ردیابی می گردد .

همان طوری که می دانیم نتیجه عملیت تجاری یک شرکت در ترازنامه محقق می گردد با عنایت به مطالب بالا خاطر نشان می سازیم سمت راست ترازنامه همان مصارف سرمایه ای بوده و به دنبال آن دارایی های شرکت را شامل می شود و سمت چپ ترازنامه منابع سرمایه ای بوده و شامل بدهی ها و حقوق مالکانه شرکت می گردد . مدیر مالی می سنجد که در ازای یک ریال مصرف وجوه نقد به چه میزانی سرمایه باید شرکت شده است .

مدیر مالی می سنجد که در ازای پرداخت یا دریافت یک ریال بدهی به ترتیب چند ریال وام و فروش اوراق قرضه و سرمایه گذاری های بلند مدت به واحد تجاری تزریق نموده است .پس از انجام این عملیات می بایستی نتیجه بگیرد که ارزش شرکت و سود آن آیا افزایش یافته است و نتیجه مطلوبیت شرکت زیاد گردیده است . در پایان لازم به ذکر است شرکت ایلیا حساب در تمام ایام هفته آماده دادن انواع مشاوره خدمات حسابداری و حسابرسی و مشاوره مالیاتی و .. می باشد.

وظایف مدیر مالی

ارسال نظر

ایلیا حساب
پاسخ در سریع ترین زمان
ایلیا حساب
خوش آمدید
چطور میتونم کمکتون کنم؟
02:44
با ما در واتساپ صحبت کنید