شماره های تماس
تماس با ایلیا حساب

راهنمای نحوه ارسال اظهارنامه جدید تحت وب

هر آنچه درباره ی نحوه ارسال اظهارنامه عملکرد تحت وب باید بدانید این راهنما به منظور سهولت استفاده از سامانه تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی تدوین شده است و شامل مراحل استفاده از این سامانه در تسلیم اظهارنامه الکترونیکی توسط مودیان محترم مالیاتی می باشد. به منظور ورود به سامانه مذکور نیاز است مودی مراحل ثبت نام در سازمان امور مالیاتی کشور را طی نموده و با نام کاربری و رمز عبور دریافتی از سامانه ثبت نام سازمان امور مالیاتی کشور به این سامانه وارد شود.

ایلیا حساب / بلاگ ایلیا حساب / راهنمای نحوه ارسال اظهارنامه جدید تحت وب
راهنمای نحوه ارسال اظهارنامه جدید تحت وب
1 مرداد، 1399
بازدید 15843 مرتبه

امتیاز : 4.3
تعداد رای : 142

no pic
عنوانین

هر آنچه درباره ی نحوه ارسال اظهارنامه عملکرد تحت وب باید بدانید

با توجه به پیشرفت روز افزون در سیستم حسابداری و مالیاتی اداره دارایی سیستم اظهارنامه عمکلرد سالیانه را دستخوش تغییرات داده است و نحوه تسلیم اظهارنامه عملکرد از حالت نرم افزار به حالت ابری و تحت وب تغییر نموده است از این رو مودیان محترم جهت ارسال اظهارنامه عملکرد باید از این لینک https://return.tax.gov.ir/ استفاده نمایند و با رمز و پسورد سایت مالیات (tax.gov) که در زمان ثبت نام دریافت نموده اند طبق راهنمای ذیل اقدام به ارسال اظهارنامه عملکرد خود نمایند همچنین میتوانید با عقد قرارداد فرایند مالیاتی و ارسال اظهارنامه عملکرد خود را به شرکت حسابداری ما بسپارید.

1.هدف
این راهنما به منظور سهولت استفاده از سامانه تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی تدوین شده است و شامل مراحل استفاده از این سامانه در تسلیم اظهارنامه الکترونیکی توسط مودیان محترم مالیاتی می باشد. به منظور ورود به سامانه مذکور نیاز است مودی مراحل ثبت نام در سازمان امور مالیاتی کشور را طی نموده و با نام کاربری و رمز عبور دریافتی از سامانه ثبت نام سازمان امور مالیاتی کشور به این سامانه وارد شود.
توجه : با عنایت به حذف فرایند تسلیم اظهارنامه کاغذی ، ارسال اطلاعات به صورت الکترونیکی به منزله تسلیم اظهارنامه به اداره امور مالیاتی می باشد.
2.تکمیل فرم های اظهار نامه مالیات بر درآمد اشخاص  
مؤدی گرامی: لطفا به منظور بهره برداری از سامانه به نکات ذیل توجه فرمایید:
1. به منظور بهره برداری مناسب از سامانه تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی از مرورگر گوگل کروم استفاده نمایید. 
2. با کلیک بر عملگر ایجاد اظهارنامه جدید، اظهارنامه مالیات بر عملکرد ایجاد خواهد شد و با فشردن کلید مشاهده وارد فرم های اظهارنامه می شوید.
3.کلیه صفحات این سامانه منطبق با فرم کاغذی اظهارنامه می باشند و محاسبات مورد نیاز به صورت خودکار انجام می گیرد.
4. نوار ابزار فرم های اظهارنامه به منظور هدایت مؤدی در مراحل تکمیل و ثبت اظهارنامه و دسترسی سریع به فرم ها طراحی شده است، فرم های اظهارنامه در این نوار ابزار به ترتیب از چپ به راست چیده شده اند و در ابتدا تصویر پس زمینه آیکن مربوط به هر فرم به رنگ آبی نمایش داده می شود، زمانی که در حال تکمیل یک فرم می باشید،  آیکن به صورت تیک قرمز رنگ نمایش داده می شود و پس از تکمیل هر فرم تصویر پس زمینه آیکن به رنگ سبز تغییر خواهد نمود
5.در قسمت بالای سمت چپ هر جدول کلیدی تحت عنوان "ذخیره و ادامه" وجود دارد که لازم است به منظور ثبت اطلاعات جدول، حتما عملیات ذخیره را با فشردن این کلیک به انجام برسانید
6.چنانچه در ذخیره اطلاعات هر یک از فرم ها خطایی رخ دهد، از ادامه مراحل جلوگیری خواهد شد و نیاز است مجدد تلاش نمایید تا پس از ثبت اطلاعات فرم جاری فرآیند تکمیل اظهارنامه را ادامه دهید.
7.مقادیری از جداول که به جداول دیگر منتقل می شوند (نقل به ) و ( نقل از ) با فلش سبز رنگ نمایش داده شده است که چنانچه پیش از ذخیره و ادامه از این عملیات استفاده نمایید پیغامی مبنی بر ذخیره اطلاعات  ، نمایش داده می شود و در صورت تمایل به ذخیره می بایست "بلی" را انتخاب نمایید.
8.پاسخ سوال موجود در جدول اطلاعات اختصاصی به صورت پیش فرض "خیر" انتخاب شده است، لازم است این جدول مورد بررسی دقیق قرار گرفته و به سوالات مربوطه پاسخ دهید. مسئولیت عدم پاسخ صحیح به این سوالات به عهده مؤدی گرامی می باشد. 
9.بر اساس پاسخ سوالات جدول اطلاعات اختصاصی تعدادی از جداول اظهارنامه به صورت اجباری نمایش داده می شوند که لازم است پیش از ثبت و تایید نهایی تکمیل گردند
10.در تمامی صفحات و فرم های اظهارنامه قابلیت ادامه فرآیندی تکمیل فرم ها با استفاده از عملگر ذخیره و ادامه وجود دارد، ضمن اینکه بر حسب نیاز می توانید از نوار ابزار مربوط به فرم های اظهارنامه، فرم مورد نظر خود را انتخاب نموده و اطلاعات را تکمیل نمایید و یا از قابلیت مشاهده و انتخاب تمامی فرم ها، فرم مورد نظر را انتخاب و مشاهده و ویرایش نمایید.
11.فیلدهای اطلاعاتی که تکمیل آن ها برای مؤدیان گرامی اجباری می باشند پس از کلیک بر عملیات ذخیره و یا ذخیره و ادامه نمایش داده می شوند که لازم است بر اساس خطای نمایش داده شده به رفع ایراد شناسایی شده در داده ها اقدام نموده و مجدد عملیات ذخیره را انجام دهید.
12.برخی از جداول اظهارنامه بر اساس سرویس های ارتباطی با سامانه های داخلی سازمان امور مالیاتی کشور و یا سازمان های بیرونی تکمیل شده است که ویرایش برخی از این اطلاعات قابل انجام می باشد ولی برخی از اطلاعات همچون اطلاعات واکشی شده از سامانه ثبت نام سازمان امور مالیاتی کشور قابل اصلاح  نبوده و در صورت وجود مغایرت لازم است مؤدی نسبت به اصلاح داده ها در سامانه ثبت نام اقدام و پس از ثبت، به بروزرسانی داده ها در فرم مشخصات شخص حقوقی اقدام نمایید.
درصورتیکه اطلاعات بلافاصله به روز نشده بود، تامل نموده و مجدد تلاش نمایید.
13.مؤدیان تمام سالی در هر سال تنها مجاز به تسلیم یک اظهارنامه اصلی بوده و مؤدیان میانسالی در صورت تغییر سال مالی در میانه ی سال قابلیت ارائه بیش از یک اظهارنامه در سال، در بازه های متفاوت فعالیت خود و پس از ارائه نامه مربوط به انجام تغییرات در سازمان ثبت شرکت ها را دارا می باشند. اظهارنامه اصلی هر مؤدی به رنگ آبی نمایش داده می شود و وضعیت اظهارنامه در باکس مربوط به آن قابل مشاهده می باشد، پس از ثبت نهایی اظهارنامه توسط مؤدی وضعیت اظهارنامه به ثبت نهایی شده تغییر نموده و پس از آن چنانچه مؤدی تمایل به اعمال تغییرات در اظهارنامه داشته باشد منطبق با قوانین درصورتیکه اعمال تغییرات در موعد مقرر تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی باشد در اظهارنامه اصلی ثبت و در صورتیکه حداکثر یک ماه پس از موعد مقرر تسلیم اظهارنامه باشد اضهارنامه اصالحی ثبت خواهد شد.
2.1. مشخصات شخص حقوقی
این فرم شامل اطلاعات هویتی مؤدی، اطلاعات آدرس اقامتگاه قانونی، واحد مالیاتی و اداره کل مرتبط می باشد. بخشی از فیلدهای اطلاعاتی آن طی سرویس ارتباطی با سامانه ثبت نام سازمان امور مالیاتی تکمیل و برخی از فیلدهای آن همچون نوع مؤدی حقوقی و ... می بایست به صورت اجباری توسط مؤدی تکمیل گردد.
اظهارنامه
2.2. اطلاعات حساب های بانکی مربوط به فعالیت شخص حقوقی 
این فرم شامل اطلاعات حساب های بانکی مربوط به فعالیت شخص حقوقی می باشد، اطلاعات آن بر اساس اطلاعات ثبت نام مؤدی به صورت خودکار تکمیل می شود و قابلیت ویرایش فیلدهای شماره حساب، نام بانک و نام شعبه وجود نداشته و مودی تنها قادر به تکمیل فیلدهای "موجودی اول دوره"، "گردش حساب" و " مانده حساب" می باشد. در صرورت نیاز به اصلاح اطلاعات این جدول لازم است مودی از طریق سامانه ثبت نام اقدام نموده و پس از ثبت اصلاحات از طریق عملیات  بروزرسانی، اطلاعات به روزشده مجدد بارگذاری می شود.
اظهارنامه
2.3. بخش الف- اطلاعات اختصاصی 
این فرم شامل سوالات مربوط به اطلاعات اختصاصی مؤدی می باشد و بیشتر سوالات آن به صورت بلی و خیر تعریف شده است. بر اساس پاسخ مؤدی به هر یک از این سوالات جداول اظهارنامه مربوطه فعال می شود که بر اساس اطلاعات مودی تکمیل آن ها اجباری خواهد بود. پاسخ به تمامی سوالات اطلاعات اختصاصی اجباری    می باشد. دقت بفرمایید که پاسخ سوالات به صورت پیشفرض "خیر" تعریف شده است و مؤدی می بایست به دقت سوالات را مطالعه و بر اساس فعالیت خود پاسخ مناسب را انتخاب نماید.
اظهارنامه
.2.4جدول2 -اطلاعات مجوزهای فعالیت های اقتصادی
این فرم شامل اطلاعات مجوزهای فعالیت های اقتصادی مؤدی می باشد که در صورت ثبت پاسخ "بلی" برای "سوال شماره 5 " در جدول اطلاعات اختصاصی، این جدول فعال و تکمیل اطلاعات آن اجباری می باشد. اطلاعات این جدول بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه ثبت نام سازمان امور مالیاتی و اطلاعات دریافتی از سازمان های صادر کننده مجوزها به صورت غیرقابل ویرایش تکمیل شده و مؤدی تنها قادر به ویرایش نوع مجوز و تاریخ انقضای مجوز می باشد. در صورت نیاز به اصلاح  اطلاعات این جدول لازم است مودی از طریق سامانه ثبت نام اقدام نموده و پس از ثبت اصلاحات از طریق عملیات بروزرسانی، اطلاعات به روزشده مجدد بارگذاری می شود. لازم به توضیح است که جهت استفاده از سهم اتاق بازرگانی در جدول محاسبه مالیات لازم است حرداقل یک مجوز از نوع کارت بازرگانی در این جدول ثبت شده باشد.
اظهارنامه
2.5. جدول 2-اسامی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل 
این فرم شامل مشخصات مدیرعامل و اعیای هیات مدیره می باشد که تکمیل اطلاعات آن اجباری بوده و بر اساس اطلاعات ثبت نام مؤدی به صورت غیرقابل ویرایش تکمیل می شود. اولین ردیف اطلاعات به صورت اجباری می بایست با سمت مدیرعامل تکمیل گردد. در صورت نیاز به اصلاح اطلاعات این جدول لازم است مودی از طریق سامانه ثبت نام اقدام نموده و پس از ثبت اصلاحات از طریق عملیات بروزرسانی، اطلاعات به روزشده مجدد بارگذاری می شود. با توجه به تعداد فیلدها، به منظور مشاهده تمامی اطلاعات از اسکرول سمت راست و پایین صفحه استفاده بفرمایید.
اظهارنامه
2.6. جدول 3-اطلاعات دفاتر قانونی مودی 
این فرم شامل اطلاعات فهرست دفاتر قانونی مؤدی می باشد که به دو دسته دفاتر دستی و دفاتر ماشینی (مکرانیزه – الکترونیکی) می باشد که در صورت ثبت پاسخ "بلی" برای "سوال شماره 7" در جدول اطلاعات اختصاصی ، این جدول فعال و تکمیل اطلاعات آن و ثبت کد رهگیری اجباری خواهد بود. اطلاعات این جدول بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان ثبت شرکت ها تکمیل می شود و مؤدی قادر به ویرایش اطلاعات در صورت لزوم می باشد. تکمیل فیلدهای اطلاعاتی نوع دفتر، مرجع صدور و تاریخ ثبت در جدول 3-1 و تکمیل فیلدهای نام نرم افزار حسابداری، تاریخ نصب و مورد استفاده دفتر در جدول 3-2 الزامی می باشد.
اظهارنامه
2.7. جدول 4 – جزئیات پذیرش سهام بورس
این فرم شامل اطلاعات جزئیات پذیرش بورس سهام می باشد که در صورت ثبت پاسخ" بلی " برای "سوال شماره 6 "  در جدول اطلاعات اختصاصی، تکمیل این جدول اجباری می باشد. تکمیل فیلدهای وضعیت پذیرش بورس سهام پذیرفته شده در، نوع بورس، ارائه گواهی بورس و شماره گواهی پذیرش در بورس/ فرابورس در این جدول الزامی می باشد.
اظهارنامه
2.8. جدول 5 - درآمدهایی که مالیات آنها قبال به صورت مقطوع پرداخت شده است
 این فرم شامل درآمدهایی است که مالیات آن قبلاً به صورت مقطوع به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت شده است که در صورت ثبت پاسخ "بلی" برای "سوال شماره 6 "در جدول اطلاعات اختصاصی این جدول فعال و تکمیل اطلاعات آن اجباری می باشد. پس از تکمیل این جدول توسط مؤدی مجموع "سود (زیان) درآمدهای معاف مقطوع" به جدول محاسبه مالیات منتقل و در محاسبات نهایی مالیات متعلقه تاثیرگذار خواهد بود. تکمیل فیلدهای اطلاعاتی نوع درآمد مقطوع، مبلغ درآمد مقطوع، سود (زیان) درآمدهای مقطوع و مالیات پرداخت شده در این جدول الزامی است.
اظهارنامه
2.9. جدول 6 – درآمد های معاف / نرخ صفر مالیات  ( کسر از درآمد ها ) 
این فرم شامل درآمدهایی است که بر اساس قانون معاف از مالیات می باشند. در صورت ثبت پاسخ "بلی " برای "سوال شماره 11 "در جدول اطلاعات اختصاصی این جدول فعال و تکمیل اطلاعات آن اجباری می باشد ، ضمن اینکه در صورت ثبت پاسخ "بلی" برای "سوال شماره 13 "جدول اختیاصی ردیش 2 تا 12 این جدول نمرایش داده می شود و تکمیل آن اجباری خواهد بود، در غیر اینصورت ردیف های اشاره شده در جدول نمایش داده نمی شود. پس از تکمیل این جدول توسط مؤدی مجموع"سود (زیان) درآمدهای معاف" به جدول محاسبه مالیات منتقل و در محاسبه مالیات متعلقه تاثیرگذار خواهد بود.
اظهارنامه
2.10. استهلاک زیان سنواتی 
این فرم شامل اقلام اطلاعاتی مربوط به استهلاک زیان سنواتی است که در صورت ثبت پاسخ "بلی" برای "سوال شماره 8" در جدول اطلاعات اختصاصی این جدول فعال و تکمیل اطلاعات آن اجباری می باشد. پس از تکمیل این جدول توسط مؤدی میزان استهالک زیان سنواتی به جدول محاسبات مالیات منتقل و در محاسبه نهایی مالیات متعلقه تاثیرگذار خواهد بود. مقادیر فیلدهای اطلاعاتی مبلغ زیان سنوات قبل طبق دفاتر و مانده زیان سنوات قبل مورد تایید سازمان امور مالیراتی می بایست به صورت منفی ثبت شوند.
اظهارنامه
2.11. جدول 2 -معافیت ها و بخشودگی های مالیاتی (کسر از مالیات)
این فرم شامل اطلاعات معافیتها و بخشودگی مالیاتی مؤدی می باشد که در صورت ثبت پاسخ "بلی " برای "سوال شماره 12 "در جدول اطلاعات اختصاصی این جدول فعال و تکمیل اطلاعات آن اجباری می باشد. پس از تکمیل این جدول توسط مؤدی مبلغ جمع بخشودگی های مالیاتی به جدول محاسبه مالیات منتقل و در محاسبه مالیات متعلقه تاثیرگذار خواهد بود.
اظهارنامه
2.12. جدول2 -توسعه، نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی و معدنی )ماده 222 ق.م.م مصوب 27/11/1380 
این فرم شامل فیلدهای اطلاعاتی جدول توسعه، نوسازی و بازسازی صنعتی معردنی (ماده 138 ق.م.م) می باشد و پس از تکمیل این جدول توسط مؤدی حاصل جمع سود حاصل از منابع درآمدی مشمول مالیات، مالیات متعلقه موضوع ماده 105 ق.م.م و مبلغ بخشودگی به جدول معافیتها و بخشودگی های مالیاتی منتقل می شود.
اظهارنامه
2.13. جدول 10 – ثبت کمک های مالی پرداختی 
این فرم شامل اطلاعات کمک های مالی پرداختی مؤدی می باشد در صورت ثبت پاسخ "بلی" برای "سوال شرماره 16 "در جدول اطلاعات اختصاصی این جدول فعال و تکمیل اطلاعات آن اجباری می باشد. پس از تکمیل این جدول توسط مؤدی مجموع مبلغ کمک های مالی پرداختی به جدول صورت سود و زیان و مقدار قیلد مازاد کمک های مالی پرداختی پذیرفته نشده توسط سازمان به جدول محاسبه مالیات منتقل و در محاسبه مالیات متعلقه تاثیرگذار خواهد بود.
اظهارنامه
2.14. جدول 11 – صورت وضعیت مالی (ترازنامه )
در این فرم اطلاعات مربوط به صورت وضعیت مالی (ترازنامه) مؤدی وارد می شود. اطلاعات این جدول بر اساس استاندارد ارائه شده توسط جامعه حسابداران رسمی بروز شده است. تغییررات اعمال شده در سال جاری به شرح ذیل اعالم می گردد: 
 در بخش دارایی ها، دارایی های غیر جاری به بالای جدول و دارایی های جاری به پایین جدول منتقل شده است
 دارایی های جاری
 مجموع "حساب ها و اسناد دریافتنی تجاری" و " سایر حساب ها و اسناد دریافتنی " در فیلد "دریافتنی های تجاری و سایر دریافتنی ها" منعکس می شود.
مقدار فیلد" سفارشات و پیش پرداخت ها" در فیلد "پیش پرداخت ها" منعکس می شود.
فیلد "دارایی های غیرجاری نگهداری برای فروش" به جدول اضافه شده است.
 دارایی های غیرجاری 
فیلد "دریافتنی های بلندمدت" به جدول اضافه شده است.
عنوان "بدهی ها و حقوق صاحبان سهام" به "حقوق مالکانه و بدهی" تغییر نموده است
عنوان حقوق صاحبان سهام به "حقوق مالکانه" تغییر و به بالای جدول منتقل شده است. 
فیلدهای "افزایش سرمایه در جریان"، "صرف سهام"، "صرف سهام خزانه " و "سهام خزانه " به جدول اضافه شده است.
مجموع فیلدهای "حساب ها و اسناد پرداختنی تجاری" و " سایر حساب ها و اسناد پرداختنی " در فیلد "پرداختنی های تجاری و سایر پرداختنی ها" منعکس می شود.
مقدار فیلد "ذخیره مالیات" در فیلد "مالیات پرداختنی" منعکس می شود.
فیلدهای "ذخایر"، "بدهی های مرتبط با دارایی های غیرجاری نگهداری شده برای فروش " اضافه شده است.
اظهارنامه
2.15. جدول 12 – صورت سود و زیان
در این فرم اطلاعات مربوط به صورت سود و زیان مودی وارد می شود.
تغییرات صورت پذیرفته در این جدول به شرح ذیل اعلام میگردد:
مجموع فیلدهای "فروش خالص" و درآمد ناخالص پیمانکاری و ارائه خدمات " در فیلد "درآمدهای عملیاتی " منعکس می شود.
مجموع فیلدهای "کسر می شود: بهای تمام شده کالای فروش رفته" و " کسر می شود: بهای تمام شده پیمانکاری و ارائه خدمات" در فیلد "کسر می شود: بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی" منعکس می شود.
فیلدهای محاسباتی "سود (زیان) ناخالص فروش" و "سود(زیان) ناخالص پیمانکاری / ارائه خدمات" حذف شده است.
مجموع فیلدهای " هزینه تبلیغات و بازاریابی"، " هزینه تبلیغات و بازاریابی"، "هزینه مطالبات مشکوک الوصول و سوخت شده"، "هزینه حسابرسی و حسابداری" و "سایر هزینه های فروش، اداری و عمومی" در فیلد" سایر هزینه های فروش، اداری و عمومی منعکس می شود.
فیلدهای اطلاعات " هزینه حق حضور در جلسات هیات مدیره" به جدول اضافه شده است
فیلد "سود (زیان) ناشی از فروش ضایعات" به دو فیلد "سود حاصل از فروش ضایعات" و " زیان حاصل از فروش ضایعات" تفکیک شده است.
فیلد " سود(زیان) ناشی از تسعیر داراییها و بدهی های ارزی عملیاتی به دو فیلد "سود حاصل از تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی" و "زیان حاصل از تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی" تفکیک شده است
فیلد "هزینه کاهش ارزش دریافتنی ها" به جدول اضافه شده است.
فیلد "مالیات بر درآمد" به دو فیلد" هزینه مالیات بر درآمد سال جاری" و " هزینه مالیات بر درآمد سالهای قبل" تفکیک شده است.
اظهارنامه
2.16. جدول 13 – گردش حساب سود (زیان) انباشته
در این فرم اطلاعات مربوط به گردش حساب سود و (زیان) انباشته مودی وارد می شود 
تغییرات صورت پذیرفته در این جدول به شرح ذیل اعلام می گردد:
فیلدهای "کسر می شود: ذخیره مالیات ابرازی" و سود )زیان( قبل از کسر مالیات" حذف شده است.
مقدار فیلد "تعدیلات سنواتی" در فیلد "اصلاح اشتباهات" منعکس می شود.
فیلدهای "افزایش سرمایه"، "افرزایش سرمایه در جریان"، "خرید سهام خزانه"، "فروش سهام خزانه" و "سود(زیان)انباشته تعدیل شده ابتدای سال" اضافه شده است.
اظهارنامه
2.17. جدول 14 – موجودی مواد و کالا 
در این فرم اطلاعات مربوط به موجودی مواد و کالا مودی وارد می شود . 
اظهارنامه
2.17. جدول 15 – سرمایه
در این فرم اطلاعات مربوط به سرمایه مودی وارد می شود.
مجموع درصد سهام/سهم الشرکه در این جدول می بایست برابر با 100 باشد.
اظهارنامه
2.18. جدول 16 – اطلاعات فروش (داخلی و خارجی )
در این فرم اطلاعات مربوط به فروش داخلی و خارجی مودی وارد می شود و در نهایت مجموع خالص فروش سال جاری به جدول صورت سود و زیان منتقل می شود.
اظهارنامه
2.19. جدول 17 – بهای تمام شده کالای فروش رفته 
در این فرم اطلاعات مربوط به بهای تمام شده کالای فروش رفته داخلی و خارجی مودی وارد می شودو در نهایت مبلغ فیلد بهای تمام شده کالای فروش رفته به صورت سود و زیان منتقل می شود. 
اظهارنامه
2.20. جدول 18 – درآمد ناخالص پیمانکاری /ارائه خدمات 
در این فرم اطلاعات مربوط به درآمد ناخالص پیمانکاری/ ارایه خدمات مؤدی وارد می شود و در نهایت مبلغ مجموع درآمد شناسایی شده به جدول صورت سود و زیان منتقل می شود. 
مؤدی گرامی، دقت بفرمایید که این جدول شامل دو بخش می باشد:
1. ده قرارداد اصلی شرکت که به صورت تکی می بایست ثبت و پس از درج اطلاعات در هر ردیف در بخش عملیات، بر آیکن ذخیره کلیک و عملیات انجام گیرد
2. بخشی که شامل جمع سایر قراردادهای داخلی و جمع سایر قراردادهای خارجی است
در نهایت مجموع این دو بخش در جمع کل منعکس شده و با کلیک بر عملیات ذخیره و ادامه، اطلاعات کل جدول ذخیره می شود.
درآمد ناخالص پیمانکاری
2.21. جدول 19 -بهای تمام شده کار انجام شده پیمانکاری/ خدمات (داخلی و خارجی)
در این فرم اطلاعات مربوط به بهای تمام شده کار انجام شده پیمانکاری/ خدمات (داخلی و خارجی) مودی وارد می شود و در نهایت مبلغ جمع کل بهای تمام شده پیمانکاری/ خدمات به جدول صورت سود و زیان منتقل می شود.
بهای تمام شده کار انجام شده پیمانکاری
2.22.جدول 20 – تعداد کارکنان
در این فرم اطلاعات مربوط به تعداد کارکنان مؤدی وارد می شود.
تعداد کارکنان
2.23. .جدول 21 - فهرست واردات، صادرات و مابه ازای دریافتی
در این فرم اطلاعات مربوط به فهرست واردات، صادرات و ما به ازای دریافتی مؤدی وارد می شود.
فهرست واردات صادرات
2.24. جدول 22 - اضافه (کسر) می شود به (ازای) سود (زیان)ویژه
در این فرم اطلاعات مربوط به اضافه (کسر) می شود به (ازای) سود (زیان) ویژه مؤدی وارد می شود و مجموع این جدول بره جدول محاسبه مالیات منتقل می شود.
جدول 22
2.25.بخش ب – محاسبات
در این فرم اطلاعات مربوط به محاسبه مالیات مؤدی وارد می شود و بر اساس اطلاعات تکمیل شده در سایر جداول، مالیات قابل پرداخت محاسبه و به مؤدی نمایش داده می شود.
محاسبات
2.26. پانویس
در این فرم اطلاعات مشخصات تهیه کننده اظهارنامه (دارنده امضاء)، اطلاعات مدیر امور مالی، حسابرسی مودی ، مشخصات حسابرس/موسسه حسابرسی، مشخصات حسابداران رسمی در اجرای مقررات موضوع مراده 272 ق.م.م مرؤدی تکمیل می شود.
پانویس
2.27. تایید نهایی اطلاعات
در این فرم جداول و فیلدهای اجباری که مؤدی می بایست تکمیل نمایید کنترل می شود و در صورتی که تمامی این اطلاعات تکمیل شده باشد تایید نهایی اطلاعات و پیش نمایش اظهارنامه فعال می شود. در صورت عدم تکمیل جدول و یا اطلاعات اجباری، لیست مواردی که نیاز به تکمیل و یا اصلاح داشته باشد به مؤدی نمایش داده می شود که این لیست به صورت لینک به جداول مرتبط می باشد و پس از اصلاح تمامی موارد گزینه تایید نهایی اطلاعات فعال می شود.
تایید
2.28. لیست قبوض
پس از تایید نهایی اطلاعات و تولید کد رهگیری اظهارنامه، مؤدی به فرم لیست قبوض هدایت می شود ، با انتخاب کد رهگیری اظهارنامه اطلاعات اظهارنامه نمایش داده می شود. مبلغ قابل پرداخت به صورت پیش فرض با مالیات مرتبط با اظهارنامه تکمیل و مؤدی بر اساس مبلغ مورد نظر برای پرداخت می تواند این مبلغ را ویرایش نماید. پس از ثبت مبلغ قابل پرداخت، با کلیک بر روی عملیات ذخیره، شناسه قبض و پرداخت تولید و در ردیف مربوطه به مودی نمایش داده شده و قابلیت چاپ قبض فراهم می شود.
 
لیست قبوض
 

ارسال نظر

ایلیا حساب
پاسخ در سریع ترین زمان
ایلیا حساب
خوش آمدید
چطور میتونم کمکتون کنم؟
01:07
با ما در واتساپ صحبت کنید